nedeľa 11. decembra 2011

Kačacie prsia s medom a žemľový knedlík

Nie som vôbec expert na kačicu, ale pripravujem ju a snažím sa ju robiť čo najlepšie. Zatiaľ som žiadny recept neuverejnila na blogu, ale tento mi veľmi chutil, už len kvôli kombinácii so žemlovým knedlíkom (inšpirácia z relácie Bez servítky) a s pečenými zemiakmi. Mali sme k tomu aj dusenú červenú kapustu, tú však ešte zopár krát musím uvariť, aby som o nej mohla písať. Je to asi klasika, ale tak aj tú treba.


800 g kačacích pŕs s kosťou
soľ
čierne korenie
asi 5 lyžíc medu

Opekané zemiaky:
zemiaky
kačacia masť
soľ
čierne korenie
mletá červená paprika

Žemľový knedlík:
2 žemličky
1 rožok
200 ml mlieka
1 vajce
1 žĺtok
1 menšia cibuľka
3 lyžice zmrazenej petržlenovej vňate (alebo čerstvej)
soľ
čierne korenie
potravinársky sáčok

Použila som len jednu polovičku kačacieho prsa, keďže som kupovala veľkú 5 kg domácu kačicu a celé prsíčka aj s kosťou vážili asi 1,5 kg. Túto kačku som si naporcovala a prsia som v strednej, hrudníkovej časti prekrojila na polovičku.
Kožu som si ostrým nožíkom narezala do kríža. Ale len kožu, mäsovú časť už nie. Prsia som ničím nekorenila, ak by boli ale mokré, treba ich papierovou utierkou poutierať. Panvicu s hrubším dnom som si poriadne rozohriala a až potom som do nej umiestnila kožou dolu, kačacie prso. Masť z domácej kačice sa krásne vyškvarila. Po asi 4 min. som prso otočila, aby sa zatiahlo aj z druhej strany. Aj keď táto strana boli len kosti. Kačica síce môže trošku prskať (ak je mokrá), ale neodporúčam použiť pokrievku (para, ktorá sa od pokrievky odrazí späť do masti poriadne prská, vy neurobte túto chybu). Kačicu som si preložila do pekáčika. Osolila som ju a potrela som ju aj medom. Najprv spodnú časť, kde je kosť. Potom som ju otočila a osolila a potrela som medom aj kožu.


Pekáčik som si prikryla alobalom a najprv som kačicu piekla v rúre na 150°C, horné-dolné pečenie, 1 hodinu. Po 30 min. som prso otočila kožou dolu, opäť som ho potrela medom. Po hodine som si prso opäť otočila kožou nahor a odobrala som viac ako polovicu kačacej masti (aby sa nespálil). Kačku som naposledy potrela medom, prikryla som ju a vrátila späť do rúry, zvýšila som výkon na 180°C a ďalej som ju piekla asi 20-30 min. Nakoniec som kačku odokryla, popolievala som vrchnú kožu masťou a asi 10 min. som ju opekala, aby chytila krásnu farbu a chrumkavú kožu.
Pekáčik po vybratí z rúry som si prikryla alobalom a do podávania som nechala prsíčko odpočívať.

Opekané zemiaky som si pripravila tak, že som si zemiaky ošúpala, pokvapkala som ich kačacou masťou (z prvého výpeku čo mi zostalo v panvici), pridala som mletú červenú papriku, čierne korenie a soľ. Rukami som to všetko na plechu premiešala a v rúre (pod pečúcou sa kačicou) som ich upiekla do mäkka. Keď už bola kačka vonku a zemiačiky boli mäkké, plech som premiestnila na vyššie miesto v rúre a prepla som horné opekanie. Takto som im dodala ešte na chrumkavosti (asi 10 min.), treba sledovať.

Žemľový knedlík som si pripravila nasledovne. Pečivo som si nakrájala na malé kúsky. V miske som si zmiešala 1 celé vajíčko, 1 žĺtko a mlieko. Pridala som soľ a čierne korenie. Moje pečivo bolo už poriadne tvrdé (vysušené), takže som ho hneď aj zaliala vajíčkovou zmesou. V menšej panvici som si osmažila nadrobno nakrájanú cibuľu a pridala som petržlenovú vňaťku. Ja som použila zmrazený, preto som dala také 3 lyžice. Mám rada petržlen a knedle dodá úžasnú chuť a farbu. Po tom čo cibuľka s petržlenovou vňaťou vychladla, primiešala som ich k žemliam. Cca hodinku som ich nechala odležať a potom som zmes naplnila do hrubšieho potravinárskeho sáčku a vytvarovala som menší knedlík. Konce som spojila gumičkou (neviem či to treba, ja som to tak spravila). Knedlík som vložila do vriacej vody a za 20 min. som ho uvarila. Pred koncom sa mi, sáčok roztrhol, ale knedlík zostal pokope a krásne sa uvaril. Bol to môj prvý pokus, ale vyšiel. Knedlík som si nakrájala pomocou nite.




Pri podávaní som kačacie prsíčka nakrájala na tenké plátky, pridala som zemiaky aj knedlíky a červenú kapustu. Prsíčka aj knedlíky som si poliala výpekom.

cca 3 porcie

1 komentár:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...