sobota 4. decembra 2010

Tvarohová torta s jahodami a čokoládou

Minulý týždeň v piatok, som robila túto tortu. Myslela som si, že ju budem mať raz-dva hotovú, ale kým som ju dokončila ubehli aj 2 hodiny. Torta za to nemôže, len ja som sa hneď na začiatku zakecala s kamoškou a na telefóne sme strávili asi 20 min., medzitým začali dávať aj Slávika, tak som to jedným očkom pozerala a keď som sa konečne začala venovať torte, tiež som odbiehala kuknúť víťazov, moderátorov, herečky (šaty) atď. Po dvoch hodinách som ju nakoniec strčila do chladničky s tým, že čokoládovú polevu dokončím až ďalší deň, keď plnka stuhne. Jedinú vec, ktorú nabudúce určite zmením je, že piškótové cesto potriem nejakým džemom, lebo sa mi plátky jahôd oddeľovali od piškótu. 
Ešte by som napísala, že opäť je to tvarohová torta. Ale keď sa mi otec ozval, či chcem kúpiť poriadny domáci hrudkový tvaroh, tak som nezaváhala. Je to poriadny rozdiel oproti tým čo dostať v obchode. 


Piškótové cesto:
2 vajíčka
80 g kryštálového cukru
60 g polohrubej múky
20 g kakaa
1 lyžička prášku do pečiva
2 lyžice oleja
2 lyžice vody

Plnka:
250-300 g hrudkového tvarohu
1 lyžica želatíny
100 ml vody
2x 400 ml jahodových konzerv (alebo čerstvé jahody)
kôra z jedného citróna
150 g práškového cukru
250 ml šľahačky

Poleva:
100 g horkej 50% čokolády
2 lyžičky oleja

jahodový džem na potretie piškótu
tortová forma s priemerom 24 cm
maslo a múka na vysypanie tortovej formy

 
Do tortovej formy som si vystrihla papier na pečenie a ten som si vymazala maslom a posypala múkou (aj okraje). Robím to vždy tak, aby som mala istotu, že sa mi piškótové cesto pekne oddelí od spodku.
Cesto som si pripravila tak, že som si pomocou ručného mixéra vymiešala vajíčka s kryštálovým cukrom do hustej peny. Do ďalšej misky som si preosiala múku, prášok do pečiva a kakao. Za stáleho miešania som postupne pridávala k vajíčkam zmes z múky, nakoniec som pridala olej a vodu. Zmiešané cesto som si vyliala do pripravenej tortovej formy a rovnomerne som ho rozotrela, ale dávala som si pozor, aby som sa špachtličkou nedotkla dna formy (na tom mieste by sa mi cesto mohlo prilepiť). V rozohriatej rúre, na 175°C som ju za 12 min. upiekla. Keď bolo cesto upečené, odstránila som papier na pečenie a nechala som ho vychladnúť. Potom som upečené cesto vrátila do formy. 
Jahody som si nakrájala na tenké plátky a keď už cesto nebolo teplé, poukladala som postupne jahody po krajoch vedľa seba (ako na fotke). Zvyšné plátky jahôd som poukladala na piškót. Ja som cesto nepotrela džemom, ale odporúčam to spraviť, aby sa cesto a plnka neoddeľovali.
Plnku som si pripravila tak, že do malého hrnca som si v 100 ml vody najprv rozpustila želatínu a keď sa rozpustila, asi po 5 min., zohriala som ju. Potom som ju nechala vychladnúť. Medzitým som si zmiešala tvaroh s práškovým cukrom a kôrou z citróna. Tentoraz som doma nemala šľahačku, preto som použila práškovú, ktorú som si vyšľahala s mliekom (200 ml) do tuhého snehu a pridala som ju opatrne k tvarohu. Nakoniec som priliala aj želatínu a všetko som to opatrne premiešala. Plnku som opatrne vyliala na vychladnuté cesto, na ktorom boli poukladané plátky jahôd. Tortu som vložila na noc do chladničky.
Ďalší deň som si pripravila polevu. Nad parou som si roztopila čokoládu a pridala som olej. V pôvodnom recepte som sa dočítala, že poleva bude potom krémovejšia. Snažila som sa čokoládu čo najlepšie rozotrieť po celom povrchu torty, ale nebola som veľmi šikovná, lebo mi čokoláda rýchlo stvrdla, takže kraje boli ešte vždy biele. Preto som si nad parou roztopila ešte dve kocky čokolády a tou som potom pokryla kraje torty. Tortu som nechala asi 30 min. na kuchynskom drese a až potom som ju vložila do chladničky.
Neviem prečo, ale keď vychladla boli na nej také biele pásiky (nie od plnky). Tak by sa mi zle fotila, preto som povrch pred fotením potrela tenkou vrstvou oleja, preto je taká pekne lesklá (chuť oleja nebolo pri konzumácii cítiť).
Krájala som nožíkom, ktorý som si predtým namočila do teplej vody.

cca 10 kúskov

Zdroj torty "Anya, ez isteni! ..." (bez piškótového cesta).

19 komentárov:

  1. Fantasticky vyzerá tá torta. S tvarohom milujem všetko, ale tak to vyzerá, že ja milujem všetko :}.Môžem si ťa adoptovať?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) :) :) už som trošku veľká na adopciu :), ale ...
    Tvaroh a aj jahody mám veľmi rada.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Torticka je krasna, urcite urobim. Len som sa chcela este spytat - ako si ukladala tie jahodky na boky torty? Je naozaj krasna! Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Som rada, že sa tortička páči. Plátky nakrájaných jahôd som ukladala po obvode tortovej formy, teda som ich pricapila na tú formu a až potom som liala plnku, krásne sa tam udržali. Ak už budú čerstvé jahody a teda ich bude dostatok, tak sa môžu prekrojiť na polovicu a rez jahody sa priloží k tortovej forme. Dúfam, že som to dobre vysvetlila :).

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Až na chuť některých jahod, mi to nakonec chutnalo.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. zdravim ;) torticku som vyskusala doma a mala ozaj velky uspech :) chutila uplne kazdemu, kto ju ochutnal. niektori konzumenti dokonca nechceli uverit, ze torta je robena doma a nie kupovana. dakujem za skvely recept. Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zuzana, veľmi ste ma potešili Vašim komentárom. Som rada, že ste mali úspch.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vyzera skvelo a tak isto aj chuti vdaka za skvely napad

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tento recept jednoducho MILUJEM.Každu nedelu ho robime doma .Mojej dcere a mojim 15 neteram aj s 11 synovcOM to velmi chudi.VDAKA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, že sa osvedčila, aj keď toľko ľudí sa z jednej torty naraz nenaje

      Odstrániť
    2. ano robim vždy po 2-3 torty

      Odstrániť
    3. fúha, tak to dá zabrať :), ale toľko ľudí fakt jedna torta nezasýti

      Odstrániť
  10. Milujem tuto stranku a vaš recept a kôli tomu vas chcem pozvať na svadbu.Volam sa Zoltan Hrivnak a byvam v Prievidzi.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To Vám k tej utorkovej svadbe už vopred gratulujem.

      Odstrániť
  11. Ta torta vyzera nadherne..chcela by som ju urobit mamine na narodeniny, ale myslite ze by sa dal nahradit hrudkovy tvaroh takym tym uplne hladkym bez hrudiek?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Píšem už asi neskoro, ale určite sa dá nahradiť. Ja mám radšej hrudkový, ale občas požijem aj jemný.

      Odstrániť
  12. ja som spravila na vrch uplne normalne cokoladu s cukrom kakaom a s vodou a pomaly varila az kym sa vsetka cokolada neroztopila a po odstaveni som hned dala maslo a mala som ju uplne rovnako lesklu:) (vodu na zaciatok a asi lyzica cukru a lyzica kakaa neviem presne robim to od oka a vodu pridam ak je prilis husta)
    torta chutila celej mojej rodine velmi a hlavne mojim bratom takze velmi pekne dakujem za recept:)
    Majka

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...