štvrtok 1. marca 2012

Tiramisu

Naposledy som si u Zuzky na blogu prečítala od jej kamaráta vtipné postrehy a pracovný postup prípravy tiramisu. Odporúčam prečítať si to, bolo to zábavné.
Tak ma napadlo, že recept, ktorý používam ja a ktorý mám od sesternice a ona zas od talianskych kamarátov, som si ešte na blogu nepoznamenala. Tento dezert je jeden z najobľúbenejších toho MÔJHO a fakt by to mohol zvládnuť každý, lebo to skutočne nie je nič zložitého. Čas som nemerala, ale odhadom by som povedala, že je hotový za 20 min. Je potrebné ho len nechať zachladiť v chladničke. A áno, idú tam surové vajíčka, taký je proste recept na túto dobrotu.


250 g mascarpone
2 balenia dlhých detských piškót (necelé 2 balenia)
5 vajec
3 lyžice práškového cukru

200 ml kávy
2 lyžice amaretta (alebo rumu)
1 lyžica práškového cukru
kakaový prášok alebo čokoláda


Ako prvé som si pripravila kávu. Ja som použila nesku (kávu nepijem). Takže 3 lyžičky nesky, 200 ml horúcej vody a 1 lyžička cukru. Keď káva trocha vychladla, pridala som amaretto.
Vajíčka som si rozdelila do 2 misiek, zvlášť bielka a zvlášť žĺtka. Bielka som si vyšľahala so štipkou soli. K žĺtkom som pridala práškový cukor a za 2-3 min. som si ich spolu vyšľahala do penista. Mascarpone som primiešala k žĺtkom a nakoniec som opatrne primiešala aj vyšľahané bielka.
Ja som tentoraz použila poháre, aby sa pri servírovaní tiramisu mohlo lepšie konzumovať, ale časť som dala aj do väčšej štvorcovej jenskej misy.
Vrstvenie bolo nasledovné. Piškót som na okamih vložila do kávy a hneď som ho vybrala a vložila do misy. Na prvú vrstvu piškót som vyliala polovičku krému, potom som poukladala druhú vrstvu namočených piškót a na to druhú polovicu krému. Krém som vložila do chladničky na noc.
Vrch tiramisu sa má posypať kakaovým práškom, len pozor, ak sa to spraví tesne pred podávaním, môže sa dostať pri nadýchnutí do nosa :). Ak sa dá však skôr, tak bude mokrý. Ja som sa tentoraz rozhodla pre zmenu a na vrch som nastrúhala čokoládu.

12 komentárov:

  1. tak taketo ja mozem, kedykolvek, aj o pol noci!!! tiez som citala ten clanok, fakt bol super, neskutocne ma to pobavilo ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O polnoci ... ????? Už takto mám problém zbavovať sa kilečiek navyše :).

      Odstrániť
  2. Minulý týždeň som to vyrábala, nevedeli sme sa dojesť, výborné.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. krasne tiramisu, veru aj ja ho mozem kedykolvek:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. milujem tiramisu, a Tvoje vyzerá nádherne! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...