pondelok 15. augusta 2011

Bravčové karé, cibuľka a zemiaky

Je to také pravé nedeľné jedlo. Žiadna minútka. Príprave sa chvíľku treba venovať a medzi jednotlivými prípravami odporúčam umyť riad, aby sa toho veľa nenakopilo. Ale stojí to za to. Mäsko nie je rozvarené, ani krehké, má skôr žuvaciu konzistenciu, aj keď je dostatočne prepečené a cibuľa hmmmmm .... Musím napísať, že to stálo za ten čas (a spotrebu plynu, len to nerobte z jednej cibule). Cibuľu v tomto prevedení môžem povýšiť na 5 hviezdičkovú.


1 kg bravčového karé
olej
soľ

4 väčšie cibule (alebo 1 cibuľa / 1 porcia)
3 lyžice olivového oleja
3 lyžice hnedého cukru
200 ml červeného vína
3 lyžice vinného balzamikového octu
1/2 lyžičky soľ
1/2 lyžičky chilli korenia

1,5 kg nových malých zemiakov
olej
maslo
soľ
rozmarín

Mäso som si vybrala z chladničky, aby malo pri pečení izbovú teplotu.

Zemiaky som si poriadne umyla, šupku som ponechala. Vo väčšom hrnci, v dostatočnom množstve osolenej vody som si zemiaky uvarila do polomäkka.

Cibuľku som si očistila a nakrájala som ju na mesiačiky. Do hrnca som si dala olej a hnedý cukor. V pôvodnom recepte sa písalo, že mal vzniknúť karamel. Mne karamel nevznikol ani po 10-tich minútach, tak som pridala víno. Pravdaže studené víno schladilo cukor a vytvorili sa hrudky, pridala som však aj balzamikový ocot a počkala som, kým sa hrudky neroztopili. Pridala som aj soľ, chilli a cibuľu. Varila som to pod pokrievkou, na miernom ohni asi hodinu. Šťava sa zredukuje asi na 1/3.


Keď boli zemiaky hotové, zliala som z nich vodu a nechala chvíľku vychladnúť. Keď sa už dali chytiť, tak som ich nakrájala na mesiačiky. Vo väčšej panvici som si rozohriala maslo s olejom, pridala som trochu hrubozrnnej soli a zemiačiky som krásne opiekla. Môže sa pridať aj rozmarín, ten som však nemala.

Ako posledné som si spravila mäso. Nemala som mäso na steak, ale vyskúšala som čo to spraví s karé, keď ho upravím týmto spôsobom. Karé som si nakrájala na 2 - 2,5 cm plátky (mne vzniklo 7 kusov), z oboch strán som ich potrela olejom. Vyššiu teflónovú panvicu (lepšia by bola panvica na gril) som si poriadne rozohriala a do nej som vkladala kúsky mäsa. Mäso som piekla 4 min. z jednej a 4 min. z druhej strany. Mäsko som osolila až pri otočení. Hotové kúsky som preložila do pekáča a v predhriatej rúre na 100 °C, som ich piekla ešte 7 min. Pekáč som po vybratí prikryla alobalom. Mäsko si odpočinulo 20 min.

7 porcií (cibule bude menej)

3 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...