štvrtok 10. júna 2010

Cícerový prívarok

Varenie s cícerom je tošku zdĺhavejší proces, pravdaže ak niekto kupuje cícer v konzerve, tak toto tvrdenie neplatí. Odpadá teda fáza namáčania (cca 12 hodín), aj fáza varenia (1 hodina). Ale ak si to dobre naplánujeme, tak to nie je až také zložité. Večer si len cícer namočíme a ráno, keď vstaneme cícer dáme variť spolu s jedným zemiakom. Ostatné je možné dokončíť tesne pred obedom. Ja som to robila tak.


250 g cíceru
1 zemiak
1 stredne veľká cibuľa
125 ml sladkej smotany 30%
125 ml kyslej smotany
1 kocka mrazeného petržlenu (môže byť aj čerstvý)
2 lyžičky mletej červenej papriky
1 lyžička cesnakového prášku
1 lyžička soli
čierne korenie
olej
voda

Cícer som si predchádzajúci večer namočila do vody tak, aby bol úplne zaliaty. Na ďalší deň som prípravu prívarku začala tým, že som si vodu z cíceru zliala, cícer vložila do hrnca, zaliala asi 1 l vody, pridala som za 1/2 lyžičky soli a na polovicu prerezaný a očistený zemiak. Cícer sa mi uvaril asi tak za 50 min. Keď bol hotový polovičku cíceru som si aj s vodou rozmixovala. Zvlášť som si rozmixovala aj zemiak, ten som potom použila na zahustenie polievky. Pokračovala som ďalej tak, že som si do prázdneho hrnca naliala za lyžičku oleja, na tom som orestovala nadrobno nakrájanú cibuľu a pridala som za 2 lyžičky mletej červenej papriky. Iba chvíľočku som ju opražila, aby paprika nezhorkla a hneď som pridala rozmixovaný a aj celý cícer. Priliala som obe smotany, pridala som petržlen a dochutila koreninami. Keďže sa mi prívarok zdal riedky, na zahustenie som použila 2 lyžice rozmixovaného zemiaku. Nechala som to celé povariť 10 min. Nakoniec som to ešte ochutnala, dochutila, dorobila som hrianky a zjedla som to.

5 komentárov:

  1. mám tlakový hrniec, co neskutocne skrati cas varenia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja mám taký starý, ešte od rodičov, ale neodvážila som sa ho ešte použiť, možno časom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. je to super vec, setri cas a energiu :) vyskusaj. tiez mam taky ten starsi, ale je to super, fazula je za hodinu hotova bez namacania :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Môj je ešte taký smaltovaný s kvetinkami na boku, to je asi dve generácie tlakových hrcov dozadu :). Toto je už ale iná mašinka http://www.patro.cz/objects/1074724583.html? .

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tak to hej, ale myslim ze ucelu posluzi aj ten stary. :)
    ten nas je sivy, nema kvetinky :) (chvala bohu:) )

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...