štvrtok 2. februára 2012

Jablká, tvaroh, lístkové cesto

Kombinácia týchto troch základných surovín nie je nič prekvapivého. K tvarohu sa pridalo ešte trocha citrónovej šťavy a kôry a moja obľúbená kombinácia je na svete. Viem, že to nie je nič svetoborného, každý tú chuť pozná. Dnes som však mala pocit, že práve tieto chute potrebujem pre krajší dnešok. Nič zaujímavého sa teraz okolo mňa nedeje, len to, že mám možnosť sedieť doma a pritom popíjať teplý čaj a byť zababušená v deke, keď je už taká zima. Kúriť veľmi nepotrebujem lebo čaj, deka a rozohriata rúra spravia svoje.


400 g lístkového cesta
250 g jemného tvarohu
100 g práškového cukru
kôra z 1 citróna
šťava z 1/2 citróna
5 ks jabĺk
1 bielko
med

papier na pečenie

Najprv som si zmiešala tvaroh s práškovým cukrom, s citrónovou kôrou a šťavou z 1/2 citróna. Potom som si očistila jablká, prekrojila som ich napoly a odstránila som jaderníky. Jedna polovička jabĺčka vystane, takže tú si môžeme počas prípravy kľudne zjesť. Jablká som si ešte narezala, ale tak by som ich úplne neprerezala. Potrela som ich ešte citrónom, ktorého šťavu som použila k tvarohu. To preto, aby jabĺčka nezhnedli, kým som si pripravila cesto.
Lístkové cesto som si vyvaľkala a narezala som ho na rovnaké obdĺžniky. Ja som mala 9 kúskov. Na plech som si dala papier na pečenie (lístkové cesto pečiem zásadne takto). Na plech s papierom som si preniesla kúsky lístkového cesta tak, aby zostalo nejaké to miesto medzi nimi. Obdĺžniky som si po celom obvode, asi 1/2 cm od kraja, narezala, ale dala som pozor, aby som cesto neprerezala. Tento vonkajší obvod sa po upečení pekne nadvihne.
Do stredu lístkového cesta som dala tvarohovú plnku na to polovičku jabĺčka a kraje, tie narezané, som si potrela bielkom.
V predhriatej rúre na 190°C som ich piekla 20 - 25 min. (treba sledovať). Na posledných 5 min. som každé jablko pokvapkala ešte medom.

9 kúskov

8 komentárov:

  1. Hmm, to vypadá dibře, listové těsto, jablka atvaroh mám v lednici:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to je krasne, skvely napad! :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmmm, Kinga, také teplé v tejto zime by som si dala!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Saša - ak sa to podarilo, daj vedieť.
    Marysity - podarilo sa to veľmi dobre.
    Ivana - aj za tepla, aj za studena mali znamenitú chuť.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super kombinácia...máš ich krásne

    OdpovedaťOdstrániť
  6. to musí byť strašne dobré a tak krásne to vyzerá, no a táto kambinácie je proste nesmrteľná :)) skvelééé

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...