sobota 30. apríla 2011

Pomaličky pečené bravčové mäsko

Potrebovala som, aby sa stalo niečo pekné. Už zopár dní som nejak mimo, niečo čudné si na mňa sadlo a spôsobilo, že ani 4 dni voľna mi neurobili radosť. Jarná únava .... neviem, veď ani tie okná som ešte neumyla ....
Tento týždeň mi však niečo urobilo veľmi veľkú radosť, bolo to to, že sme s tým MOJIM upratali našu „bordel“ izbu. Celé štyri sviatkové dni som sa do nej chcela pustiť, ale keď tam bolo toľko krabíc, prachu, zaváranín, prázdnych zaváraninových fliaš, nahromadené zásoby, ktoré sa v kuchyni už nezmestili atď. Našla som tam všetko, čo som nevyhodila. Nakoniec kontajner pred domom pohltil plno nepotrebných vecí. Asi potrebujem toho MÔJHO, aby som dokázala spraviť poriadok, aby som sa zbavila zbytočnej záťaže (a to nielen v byte) a aby ma nakopol (v dobrom slova zmysle).
A mám ešte radosť aj z tohto jedla. Ryžu som už v predchádzajúcom blogu vychválila, ale teraz som nám k tomu spravila mäsko. Najkrajšie na ňom je, okrem chuti pravdaže, že ani po 4 dňoch nevyschlo. Bolo šťavnaté, mäkučké a veľmi, ale veľmi chutné.
Časovo je to náročnejšie, ale to mi vôbec nevadilo, keďže čas potrebovalo pečenie a ja som musela len občas poliať mäsko pripravenou zmesou alebo výpekom. No a v nedeľu doobeda mám času dosť, ten venujem zväčša len vareniu.
Myslím si, že tento druhý pokus (o prvom som sa neodvážila napísať, myslela som si, že sa mi mäsko opäť tak fantasticky upiecť nepodarí), vyšiel tiež nad moje očakávania.


1 kg bravčového guľatého pliecka bez kosti

Na okorenenie mäsa:
rímska rasca
čierne korenie
cesnakové korenie
oregáno
soľ

olej

Na polievanie:
50 ml oleja
50 ml kofoly alebo coly
3 lyžice sójovej omáčky
1 lyžička čierneho korenia
1 lyžička cesnakového korenia
1/2 lyžičky rímskej rasce
1/2 lyžičky štipľavej červenej papriky
1 hrsť oregana
1 lyžica medu
soľ

kúsok masla (podľa množstva omáčky)

Na polievanie mäska som si zmiešala všetky prísady. Koreniny sú podľa mojej chuti a červená paprika je domáca, od babky toho MÔJHO a tá je fakt štipľavá, takže som z nej dala len 1/2 lyžičky.
Mäsko som si umyla a veľmi som ho ani nečistila, tých pár tukových kúskov som tam nechala. Mäsko som si nožíkom poprepichovala, asi na 10-15 miestach a nakoniec som ho nakorenila. Na pečenie som použila menší pekáčik, ktorý som si umiestnila na sporák a poriadne som ho rozohriala. Pridala som olej a sprudka som si opiekla mäsko tak, aby sa zatiahlo. Potom som si ho poliala pripravenou zmesou.


Rúru som si rozohriala len na 100°C a alobalom alebo vhodnou pokrievkou, som si pekáčik s mäskom prikryla a strčila ho do rúry. Mäsko som každých 30 min. poliala zmesou a zopár krát som si ho aj otočila. Mäsko som piekla na tých 100°C, 3 hodiny. Nakoniec som teplotu rúry ešte na štvrtú (poslednú) hodinu zvýšila na 150°C, už som nepodlievala a dopiekla som ho.
Po upečení som mäsko nechala 30 min. odpočívať, pod pokrievkou (alobalom).
Medzitým som si do menšej panvičky cez husté sitko preliala trochu výpeku/omáčky, pridala som kúsok masla a počkala som, kým sa mi omáčka zahustí a zredukuje.
Pri podávaní som sa snažila nakrájať upečené mäso na tenké plátky, pridala som ryžu, pokvapkala som tanierik omáčkou. Omáčka je však tak dobrá, že jej určite bude treba viacej, ako je na obrázku.

8-9 porcií

6 komentárov:

  1. Ach, Kinga, poznám to a postihlo to asi každého z nás.Taká jemná depka, keď sa nič nedarí, alebo aj darí, ale aj tak to vnímam ako márnosť. Vtedy aj ja zúrivo upratujem, s väčšou gurážou sa zbavujem "nepotrebností" /zišlo by sa mať depku častejšie/ pečiem, lebo mne to pomáha, keď mi je dobre aj opačne a akosi sa to pomaličky vytratí.Myslím,že aj tebe to pomohlo :), lebo to mäsko vyzerá mňam,mňam.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ivana, tak už som z toho snáď vonku :) a na mäsko nedám dopustiť :), až tak mi chutilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je asi teraz take obdobie, na mna to tiez dosadlo.....ale masko sa ti podarilo, mam rada taketo pecene, mnam.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. super recept a krááásne naservírované :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. nadherne naservirovane,Kinga...to by sme urcite neodolali:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No,idem to vyskusat,boh ta chran,ak to nebude take,ako pises;))

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...