nedeľa 10. apríla 2011

Miso polievka s bravčovým mäsom, s kukuricou, s hríbmi, s rezancami a s vajíčkom

Keď som natrafila na tento recept, tak som si odložila link, že snáď ho raz budem môcť pripraviť. Prednedávnom som zablúdila do ázijského obchodu, kde ma hneď napadla táto polievka. Radšej som sa opýtala predavačky, kde nájdem miso pastu, aby som dlho neblúdila medzi regálmi s čudnými nápismi. Nebola drahá, stála 2,50 €, uvidíme koľko vydrží. Na internete som našla drahšie verzie, preto sa mi táto suma nezdá privysoká.
Pôvodný recept bol z kuracieho mäsa, ja som však mala bravčové mäsko, preto sa polievka varila trošku dlhšie (cca 40 min.), ale s kuracinkou by to bolo určite rýchlejšie.


10 g masla
150 g kukurice
270 g bravčového stehna
2 lyžice oleja
250 ml bravčového vývaru
1 l vody
4 lyžice miso pasty
15 g hríbov judášové uši
1 ks instantných ryžových rezancov (balené po 3 kusy)
1/2 lyžičky soli
vajíčka na mäkko - podľa stravníkov
trochu jarnej cibuľky alebo póru

Na prípravu tejto polievky som použila panvicu wok. Poriadne som si ju rozohriala, vložila som do nej kúsok masla a pridala som hneď aj kukuricu. Také 2 min. som ju pražila a potom som ju vybrala a odložila ju bokom. Do rozohriatej wok panvice som pridala olej a na rezance nakrájané bravčové mäsko. Počkala som kým sa mäsko zatiahlo a pridala som vývar. Vývar som mala spravený už dávnejšie a v mrazničke čakal na ďalšie použitie. Tento vývar bol dosť silný, preto som do panvice pridala ešte 1 liter teplej vody. Po zovretí sa na polievke spravila pena, ktorú som pomocou menšieho sitka odobrala, až potom som do nej zamiešala miso pastu a varila som polievku na miernom ohni. Do polievky som pridala judášove uši, tie sa za 10-15 min. pekne uvarili a narástli na dvojnásobok. Vybrala som ich z polievky, nakrájala som ich na pásiky a odložila som ich ku kukurici. V polievke som si uvarila aj čínske rezance. Podľa návodu sa mali zaliať na 3 min. horúcou vodou, ale ja som ich dala priamo do polievky na 3 min. Potom som ich opatrne z polievky vybrala a tiež som ich odložila bokom až do servírovania. Polievku som ešte ochutnala a zdala sa mi málo slaná, preto som ju dosolila. Potom som ju už len prevarila a bola hotová.
V menšom hrnci som si nechala zovrieť vodu a vložila som 3 vajíčka. Varila som ich 6 min. Potom som ich okamžite z horúcej vody vybrala a ponorila som ich do studenej vody, aby sa ďalej nevarili a schladili sa. Polievku som podávala tak, že som z nej najprv vybrala mäská a číru polievku som rozdelila do misiek. Do stredu misky som dala rezance a na kraje som umiestnila trochu kukurice, judášové uši, mäso, trošku nakrájaného póru a prekrojené vajíčko. K polievke sa okrem lyžičky zídu aj paličky (vidlička), aby sa rezance dali nabrať.
Je to poctivá a sýta polievka, ktorá nám veľmi chutila.


6 porcií

7 komentárov:

  1. no velmi zaujímavé Miso, ja túto polievku poznám trocha v menej "luxusnej" verzii, preto ma ozaj zaujal a vyskúsam velmi rada, Kinga!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. hmm,ta moze byt ale uzasna....ked konecne presvedcim draheho,nech sa vratime k masu,urcite vyskusam:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Archaa budem rada keď vyskúšaš aj túto verziu.
    Martina - určite existuje aj zeleninová verzia miso polievky, na youtube som našla niekoľko rôznych verzií.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mnam, takova dobrota a navic krasne fotky - zkusim ji uvarit jako prekvapko pro draheho...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jeeeeej perfektne! milujem taketo huste polievky ktore su zaroven hlavnym chodom! bomba! bomba!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dnes som zrovna zverejnil videorecept na miso polievku z cerveneho miso:
    https://www.youtube.com/watch?v=8SMdR8Q1WNk

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...