streda 23. novembra 2011

Hlivovo-bravčový perkelt

Hríby sa proste vždy objavia u mňa v nákupnom košíku. Väčšinou sú to len šampiňóny, ale na trhu som už natrafila aj na portobello šampiňóny a pravidelne tam majú hlivu. Na trhovisku v Bratislave, v sezóne, predávajú aj dubáky a iné huby, ale ja sa ich bojím. Jednak mám strach či to čo predávajú je jedlé, keďže ich nepoznám a jednak ani predávajúci nie sú práve najdôveryhodnejší zdroj.
Nedávno som vyskúšala hlivovú polievku od Anetky a musím uznať, je perfektná. Je chutná aj bez cesnaku, ktorý sa vkladá len na konci a ktorý som ja pridala len do jednej polovičky tejto polievky, keďže som chcela, aby aj ten MÔJ si na nej pochutnal.
Nedalo mi a opäť som kúpila hlivu, na obed som však polievku už mala, preto som sa rozhodla spraviť hlivovo-mäsový perkelt, presne podľa polievkového receptu, len s pridaním mäsa.


600 g bravčového karé
600 g hlivy ustricovej
1 cibuľa
400 ml vody
2 lyžičky mletej červenej papriky
1/2 lyžičky štipľavá červená paprika
soľ
čierne korenie
majoránka
1 menší zemiak
1 cesnak
olej

300 ml tarhone
1 menšia cibuľa
600 ml vody
1 lyžička soli
olej

Ako prvé som si nakrájala mäsko a hlivu, všetko na slížiky. U hlivy som si nakrájala aj spodnú, tvrdšiu časť, tú som si odčlenila od zvyšku hlív.
Vo väčšom hrnci som si na oleji osmažila nadrobno nakrájanú cibuľu, pridala som červenú papriku a na slížiky nakrájané mäso.  Počkala som, kým sa mäsko zatiahlo a pridala som aj tvrdšiu časť hlivy. Priliala som vodu, pridala som štipľavú papriku, čierne korenie, medzi prstami rozdrvenú majoránku a soľ. Mäsko som dusila asi 15 min., potom som pridala zvyšok hlivy. Pokiaľ je potrebné môže sa priliať ešte voda, podľa toho koľko šťavy máme radi. Ja som nastrúhala ešte menší zemiak, kvôli zahusteniu. Hlivu aj mäso som dusila do mäkka, trvalo to cca. 40 min.  Po odstavení som pridala pretlačený cesnak.

Tarhoňu pripravujem podobne ako ryžu. Na oleji si osmažím celú cibuľu, pridala som tarhoňu a smažila som ju dovtedy, kým guličky nechytili tarhone bledohnedý až hnedý  nádych. Potom som tarhoňu zaliala vodou, pridala som soľ a pomaličky som varila tarhoňu. Keď voda zovrela, plyn som stiahla na minimum a dovarila som tarhoňu, kým sa voda úplne odparila.
Hodí sa k tomu domáca čalamáda.

7 porcií

5 komentárov:

  1. mnam, toto by mi chutilo! vsetko s hlivou je super!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som este hlivu nikdy , ale nikdy nevarila...asi robim chybu vsak?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mňaam, tiež mám rada hlivu, a ako krásne naservírované :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. BenJ - je to dobré.
    Anetka - mala som dobrý základný recept.
    Martinka - tak, tak :), hliva je chutná.
    Andrejka - ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...