nedeľa 31. októbra 2010

Baklažánová pomazánka s tahini pastou

Link na túto pomazánku mám už nejaký čas uložený a dnes nadišiel čas, aby som ju pripravila. Blog Varíme s medveďom navštevujem pravidelne každý týždeň. Chlapci tam uverejňujú úžasné recepty, odporúčam navštíviť ich stránku.


500 g baklažánu
3/4 lyžičky soli
3/4 lyžičky čierneho korenia
3/4 lyžičky cesnakového prášku
3 lyžice olivového oleja
2 lyžice Tahini (sezamová pasta)
šťava z 1/2 väčšieho citróna

petržlen na ozdobenie

Baklažány som si umyla a vložila do zapekacej misy. Na viacerých miestach som baklažány vidličkou poprepichovala a za 40 min. som ich v predhriatej rúre, na 150°C upiekla.
Keď boli hotové, pomocou nožíka som si ich narezala a vybrala som z nich dužinu. Šupku som vyhodila. K takto pripravenému baklažánu som pridala koreniny, olivový olej, tahini a šťavu z citróna. Ponorným mixérom som zmes poriadne rozmixovala. Moje baklažány mali veľa semiačok, tak som sa ich snažila, čo najlepšie rozmixovať.
Pri podávaní som jednohubky posypala nadrobno nasekaným petržlenom.

2 komentáre:

  1. Kinga, baklažán milujem. Včera som mala pizzu s baklažánom a včera som dokúpila moju stálu zásobu do chladničky. Takže už viem čo z nich pripravím.Díky!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Rado sa stalo. Ak by si zatúžila po ďalších baklažánových receptoch, tak tu ich nájdeš http://kingablogger.blogspot.com/search/label/bakla%C5%BE%C3%A1n.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...