nedeľa 24. októbra 2010

Mäsové guličky so špagetami /Spaghetti and meatballs/

Perfektná úprava špagiet, ale fakt. Cestoviny, ktoré ja mám strašne rada aj bez mäsa, sa tu spojili s mletým mäsom, s čím som uspela aj u toho MÔJHO, keďže jeho cestoviny nikdy nezasýtia na dlhšie. Táto verzia ho, ale dostatočne zasýtila a pochvaľoval si ich. Recept na spaghetti and meatballs som našla na rôznych gastroblogoch a teraz už viem prečo je taký populárny a to nielen na americkom kontinente.


500 g mletého bravčového mäsa
1/5 lyžičky soli
1 lyžička čierneho korenia
1 lyžička cesnakového korenia
1 zväzok petržlenu
1 vajce
3 lyžice otruby (alebo strúhanky)
3 lyžice mlieka
50 g syru Eidam (parmezán)
2 lyžice oleja

1 cibuľa
2 konzervy krájaných paradajok
100 ml červeného vína
1 lyžička soli
1 lyžička čierneho korenia
1 lyžička cesnakového korenia
1 lyžica kryštálového cukru
3 lyžice kečupu

500 g špagiet
syr

Ako prvé som si pripravila mäsové guličky. Namiesto strúhanky som použila otruby, ale kľudne sa dá použiť aj strúhanka. Petržlen som si nadrobno nasekala a syr som si nastrúhala. Zmiešala som si všetky suroviny a koreniny, okrem oleja, ten som použila na vysmážanie. Keď už bolo mäso pekne vymiešané a spojené, tak som si pomocou mokrých rúk vytvarovala guličky s priemerom 2 cm. Voda je potrebná, lebo mäsko sa lepí, takže som si ruky namáčala do pripravenej misku s vodou.
Naučila som sa, že je lepšie takéto mäsko vyprážať vo vyššom hrnci, keďže má tendenciu prskať (a nielen kôli tej vode).
Postupne som si pripravila všetky mäsové guličky. Keď boli hotové, odliala som si výpek, keďže tej masti sa vyškvarilo dosť a pokračovala som prípravou omáčky. Cibuľu som si nadrobno nakrájala a opražila som ju. Pridala som 2 konzervy krájaných paradajok, v lete by určite mohli byť aj čerstvé a priliala som červené víno, koreniny a nechala som ich spolu 20 min. povariť. Potom som omáčku ochutnala a pridala som ešte za jednu lyžicu cukru a tri lyžice kečupu, keďže mi to nebolo dosť sladké. Do omáčky som pridala hotové mäsové guličky a po 10-tich minútach varenia bolo jedlo hotové.
Špagety som si uvarila klasickým spôsobom a zmiešala som ich s omáčkou, ale len toľko koľko sme práve zjedli. Nakoniec som ešte špagety posypala strúhaným syrom a mohlo sa jesť.

5 porcií

5 komentárov:

  1. mňam! určite vyskúšam! otázka: čo je prosím kryštálové korenie? dikes

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som tak milo prekvapená, aké ste šikovné a kreatívne v tak mladom veku a ešte bez újmy na líniu :),naozaj.Vďaka Viki som narazila aj na tento. Brázdila som zahraničné blogy a nemala som ani tušenia, že aj slovenské blogerky o varení sú tak inšpirátívne.Už som si niektoré recepty stiahla a teším sa na ich vyskúšanie. Vareniu zdar!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Viki ďakujem za upozornenie, kryštálové korenie som už opravila na cukor :).
    Ivana aj ja mám ešte málo obľúbených slovenských (gastro) blogov, ale možno sa k nim postupne dostanem, aj tvoja stránka, tak ako aj Vikiná je veľmi inšpiratívna. Ďakujem Vám za koment, veľmi ste ma potešili. Konečne mi napísali aj "nie kamaráti" :).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja síce podľa receptov nevarím, vždy si to upravím podľa seba, ale je to skvelá inšpirácia. Akurát to dováram :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzana presne tak, recepty sú inšpiráciou a všetko je to o individuálnych chutiach. Teším sa, že si si vybrala niečo z môjho blogu. Dúfam, že chutilo.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...