štvrtok 4. novembra 2010

Kuracie pečienky na víne so slaninou, pretlakom a petržlenom

Môj vzťah s petržlenovou vňaťou sa začal len nedávno, lepšie povedané toto leto. Vtedy sa totiž stalo, že moja kamarátka Miška u mňa strávila víkend a varila som gaspačo, do ktorého išiel tiež petržlen. Ona mi vtedy povedala, že petržlen má tak rada, že ho je len tak. Teda, keď sa jej objaví na tanieri ako ozdoba, ona ho neodsúva, ale zje ho. Tak som to vyskúšala aj ja. Strašne mi tá chuť zachutila. Odvtedy často robím zemiaky s petržlenom, ale dávala som ho už aj do tatarského bifteka. Raz som videla program, kde bol petržlen základom šalátu. Tak si asi aj na to pohľadám nejaký recept. Teraz som ho, ale použila na pečienku a je to úžasné, celkovo mi toto jedlo veľmi zachutilo. V priebehu jedného týždňa som ho robila už druhý krát. Podľa mňa sa vôbec neoplatí robiť ho len z 1/2 kg pečienok, treba kúpiť rovno 1 kg a pochutnať si na nich.


500 g kuracej pečienky
50 g múky
1/2 lyžičky soli
1/2 lyžičky čierneho korenie
1/2 lyžičky cesnakového korenia
4 lyžice kačacej masti

1 väčšia cibuľa
3 plátky anglickej slaniny (akejkoľvej slaniny)
4 lyžice suchého bieleho vína
4 lyžice paradajkového pretlaku
150 ml vody
1/2 lyžičky soli
1 zväzok petržlenovej vňate

Kuracie pečienky som si dôkladne umyla a očistila od nežiaducich častí. Nakrájala som si ich na väčšie kúsky. Nechala som nech pečienky v sitku trošku okapajú. Medzitým som si zmiešala múku so soľou (pečienka vôbec nestvrdla), čiernym korením a cesnakovým korením. V tejto múke som obaľovala jednotlivé kúsky pečienky a na rozohriatej kačacej masti som si ich opiekla. Opekanie trvalo asi 5-8 min. Keďže sa mi naraz nezmestili do panvice, pripravila som si ich na 2x.
Medzitým som si nadrobno nakrájala cibuľu a petržlen. Anglickú slaninu som si tiež nakrájala na menšie kocky. Keď boli pečienky hotové, vybrala som ich na tanier a na ich miesto som šupla cibuľu a hneď aj slaninu. Keď cibuľa zosklovatela, pridala som 4 lyžice bieleho vína, počkala som asi 2 min. a potom som pridala aj 4 lyžice paradajkového pretlaku. Pretlak som si rozriedila vodou, dochutila som omáčku soľou, čiernym a cesnakovým korením a pridala som aj najemno nakrájaný petržlen. Omáčku som nechala pár minút prevariť a potom som do nej vložila pripravené pečienky. Celé som to premiešala a večera bola hotová.
Hodia sa k tomu tak zemiaky, ako aj ryža.

3 porcie 

Recept som našla tu.

2 komentáre:

  1. Môj otec veľmi rád do všetkého "pchal" petržlen a ja som to veľmi nechápala.Moja averzia pokračovala pri druhom tehotenstve, keď vôňa petržlenu mi nerobila dobre. Ale to už je dááávno preč. A ja veselo a hlavne s chuťou "pchám" túto delikatesku za pár do všetkého možného.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to je super, že zdieľame rovnakú "vášeň" k petržlenu :).

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...