štvrtok 26. januára 2012

Tarhoňový šalát s pečenou zeleninou, cícerom a citrónovým dressingom

Namotala som sa na stránku Chili & Vanilia. Je síce písaná v maďarčine, ale má aj anglickú verziu, ak by niekto mal záujem. Páčia sa mi kombinácie jedál, iný pohľad na suroviny, ale najviac som unesená celkovým vystupovaním bloggerky (pozrela som si o nej viacero videí). Mňa dostala a to veľmi.
K tomuto tarhoňovému šalátu som pripravila ďalší jej recept a to pečené kura. Bolo výborné, takže recept určite uverejním.   


2 cukety (cca 600 g)
2 veľké cibule
2 mrkvy
250 g šampiňónov
olej
čierne korenie
soľ
papier na pečenie
(aj baklažán je dobrá voľba)
 
200 g uvarenej tarhone
400 g cícerovej konzervy
150 g červenej kápie zaváranej v oleji
20 g (1 zväzok) petržlenovej vňate

Dressing:
2 citróny
1/2 lyžičky soli
čierne korenie
70 ml olivového oleja

Cukety a šampiňóny som si umyla, mrkvu som si očistila a všetku zeleninu som si nakrájala na menšie kúsky. Plech som si vystlala papierom na pečenie (značne to urýchli umývanie) a naň som umiestnila nakrájanú zeleninu. Zeleninu som si pokvapkala olejom, osolila, okorenila som ju a šupla do 200 °C predhriatej rúry na 40 min. (treba sledovať).
Medzitým, kým sa robila zelenina, som si pripravila všetko ostatné. Do vriacej vody som pridala soľ a tarhoňu a za cca 5-7 min. som ju uvarila. Treba ochutnať, či je dostatočne mäkká.
Otvorila som si konzervu s cícerom a zliala som nálev.
Kápia sa môže použiť aj čerstvá, ale potom ju treba upiecť spolu s ostatnou zeleninou. My však máme zaváranú domácu kápiu v oleji (od otca) a tú som si len nakrájala na menšie kúsky.
Petržlenovú vňaťku som si nadrobno nakrájala.
K dressingu som si vymiešala citrónovú šťavu najprv so soľou a čiernym korením, aby sa soľ rozpustila a po troškách som prilievala za stáleho miešania olivový olej.
Tarhoňu som si zliala a poliala som ju asi 1 lyžičkou olivového oleja. Nechala som ju vychladnúť.
Upečenú zeleninu som si preložila do väčšej misy, pridala som tarhoňu, cícer, kápiu, vňaťku a všetko som to zmiešala. Nakoniec som to celé zaliala pripraveným dresingom.

cca 10 porcií

2 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...