nedeľa 28. marca 2010

Kysnuté jablkové palacinky

Tento recept pochádza od Flat-Cat. Je to hrubšia palacinka, skoro ako tie americké, ale ... tu sa použije droždie. Palacinky som robila spolu s perkeltom, preto som mala dilemu, čo si vlastne dať na obed. Vyhrali tieto palacinky, ale to len preto, že som si myslela, že len čerstvé sú dobré ...... kdeže :).
Keďže som robila dvojitú dávku, časť cesta som si odložila do chladničky, do ďalšieho dňa. Palacinky robené na ďalší deň boli tiež veľmi, veľmi chutné.

My sme ich jedli s domácim čerešňovým džemom. Boli vynikajúce.

400 ml mlieka
10 g droždia
1 lyžička cukru
300 g hladkej múky
4 vajíčka
60 g masla
4 lyžice hnedého cukru
2 lyžičky vanilkového cukru
kôra z 1 citrónu
4 stredne veľké jablká
čerešňový džem (alebo iný)

Najprv som si spravila kvások. Do vlažného mlieka som pridala lyžičku cukru a rozdrvila droždie. Počkala som asi 15 min. kým kvások vykysol. Do múky som pridala kvások, roztopené maslo, a postupne aj vajíčka. Túto zmes som vymiešala ručným mixérom. Pridala som ešte hnedý aj vanilkový cukor, kôru z 1 citróna a aj toto som vymiešala do hladka. Cesto som prikryla a odložila kysnúť na teplé miesto. Mne to kyslo asi 2,5 hod., keďže som medzitým robila nedeľný obed, ale väčšinou cesto nechávam kysnúť tak hodinku.
Medzitým som si očistila a nahrubo nastrúhala jablká. Keď bolo cesto hotové, také bublinkové, pridala som do cesta jabĺčka a začala som pripravovať palacinky. Je lepšie použiť teflonovú panvicu, aby sa nám palacinky neprilepili. Na moju panvicu (32 cm) sa zmestili naraz 4 menšie palacinky (asi tak 1/2 naberačky). Z oboch strán som ich piekla až kým nechytili hnedastú farbu.
Z tohto množstva mi vyšlo 16 palaciniek s priemerom cca 12 cm.

2 komentáre:

  1. Může se tady mlaskat, že jo?! Páč my měli ještě ve sklepě zbytek jablek. A taky máme s dcerou tradici, že každý pá, jakože je konec školního týdne, děláme nějaké palačinkoidní jídlo. A též jsme strašně rádi, že jsme udělaly tyto skvostné lívance. Dneska zas. Jen tak na sváču. Ještě že se blíží jaro a už se bude běhat po stráních:o) J.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Môže sa "mľaskať" a budem rada :). To behanie je niekedy fakt treba, po takýchto múčnych a sladkých jedlách, len moje nôžky to nejak neovládajú :( (strašne nerada behám), ale snáď budem aj ja vedieť nájsť nejaký vhodný spôsob na udržanie línie.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...