pondelok 28. marca 2011

Všetko najlepšie blog

Prešiel presne rok čo ma ten MÔJ vyslovene "dokopal" k tomu, aby som si už konečne spravila svoj vlastný blog. Každé jedlo som totiž fotila, zo začiatku len mobilom, neskôr potom aj s foťákom, ale tieto fotky zostali len zabudnuté s tým, že "veď áno zriadim si už blog". Odkladala som to asi 4 mesiace, až sme si raz spoločne sadli k počítaču a cez google/blogspot sme mi konečne zriadili stránku.
Prvý väčší  problém bolo nájdenie vhodného názvu. Niečo z toho čo sa mi páčilo bolo už obsadené, ale nakoniec som sa rozhodla použiť svoje meno v spojení s tým, čo budem robiť, čiže "reálne" blogovať a už nebudem len čitateľom blogov, ale aj tvorcom toho svojho. Tak vznikol Kinga blogger. Tak ako mi zriadenie tejto stránky trvalo dlho, aj úprava a vzhľad je ešte vždy tá základná, čo bola na začiatku. Myslím ale, že zatiaľ funguje a to je hlavné. Možno neskôr urobím nejaký ten "redesign" :). 


Mám tento svoj blog strašne rada a ešte radšej by som bola, kebyže som schopná uverejňovať všetko čo navarím a nafotím. Lebo to čo sa na blog dostane, je len časť toho, čo v skutočnosti varím. Nie som schopná všetky recepty napísať a možno by tie všednejšie ani neboli zaujímavé. Jednou z nevýhod je aj to, že často varím až večer, po práci a dobré obrázky bez vhodného osvetlenia nedokážem nafotiť. Preto ak má niekto vymyslené ako kvalitne fotiť večer, tak ako za denného svetla (alebo aspoň blízke tomu), sem s tým.

Mám radosť z toho, že rady sledovateľov sa postupne rozširujú, ale viem, že sem zablúdia aj taký čo len niečo konkrétneho hľadajú. Totiž hneď od začiatku som si nastavila sledovanie návštevnosti stránky, pretože každý začínajúci blogger potrebuje vedieť alebo skôr chce vedieť, či sa stránka ostatným páči a či návštevnosť stúpa. Keďže zo začiatku bolo tých komentárov pomenej a aj sledovateľov tvorili len priatelia, bola som rada, že aspoň cez štatistiku mám aký taký prehľad o návštevnosti. Mohla by som tu napísať, že ten blog si píšem predovšetkým pre seba, ale nebola by to pravda. Určite, na zdokumentovanie mojej činnosti, je to vynikajúci spôsob, ale som rada ak sa niekto mojimi jedlami, fotkami alebo cestami inšpiruje a vyskúša jedno či druhé. Sama viem koľko pre mňa znamenajú ostatné blogy, ktoré čítam a nechávam sa inšpirovať a bolo by mi ľúto keby niektorý zanikol, len pre pocit bloggera, že o ten jeho nemajú záujem, preto sa snažím zanechávať odkazy, aj keď predtým som to nerobila. Naučila som sa písať iným a pochváliť im ich prácu. Mňa veľmi teší, že sa aj mne dostáva takéhoto uznania. 


A teraz k dnešnému receptu, ktorý vlastne ani receptom nebude, keďže cesto na roládu už na blogu uvedený mám. Tie bodky som dosiahla tak, že som si odobrala za lyžičku vymiešaného cesta a zmiešala som ho s preosiatým kakaom (1 lyžica), ktorý som si rozriedila s troškou vody. Kakaové cesto som si naplnila do čistého sáčku, odstrihla som roh a podľa chuti som dobodkovala cesto vyliate na plechu (myslím že najbližšie skúsim nejaké tie linky). 
Plnka bola chutná, ale drobila sa, preto radšej neuvediem pomer jednotlivých surovín. Použila som tvaroh, cukor, maslo, kúsky čokolády a jahody.    

Inšpiráciu a recept som čerpala s tejto stránky.

16 komentárov:

  1. Vsechno nejlepsi k 1. narozeninam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kinga som rada a vďačná tomu tvojmu že ťa ,,dokopal" k vlastnému blogu. Čerpám tu mnoho inšpirácie či už je to samotný recept alebo design fotiek , máš pravdu za denného svetla sú fotky najlepšie, no nie vždy sa dá nastaviť ideálne svetlo. A ako darček k prvému výročiu ti posielam link (dúfam nájdeš v ňom niečo pre seba)
    http://www.digi-foto.sk/ako-fotografovat/reklamna-fotografia/jedlo/
    PS: prepáč ten predchádzajúci komentár , nie všetko je tak ako by som chcela škriatkovia úraduju aj tu:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tiež som si najprv spravil svoj blog len preto aby som nemusel dookola opakovať známym ako som pripravoval to konkrétne jedlo. A potom sa to nejak rozšírilo a aj návštevnosť sa zvýšila. Hihi... . Kúpil si dve domény, spravil "redizajn". Aj je to. No nemáme to super hobby? Nech sa ti darí! Prajem plno nápadov.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kinga,silno gratulujem k prvemu rocku,a nech ti to vari,a foti aj nadalej takto krasne ako doteraz,a nech sa tvoj fanklub len rozrasta:)♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. blahoželám k prvému výročiu, máš krásny blog :-) želám veľa ďalších dobrých nápadov v kuchyni a dobré svetlo pri fotení...nech sa darí

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Kinga prajem Ti vseto najlepsie k narodeninkám tvojho krásneho Blogu!!Nie vsetky máme to stastie, ze nás polovicka dokope robit nieco, co nás robí stastnými, preto sa tesím aj za teba!paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Juch a jupí!! Kinga blogger, šecko krásný k ročnímu působení Ti přeju (a nám přeju, ať je tady pořád taková spousta mňamek, je to radost)! jana

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Kinga, tvoj blog milujem :), tak "dosť" cestovania a šup - šup hurá do blogovania :)))!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ja sa tiež pripájam ku gratulácii!!prajem veľa ďalších skvelých príspevkov a samozrejme aj nadšených čitateľov!!
    tak tvoj milý ťa dokopal k blogovaniu? To môj sa zase na to pajedí:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tak najskor zablahozelam aj ja k tomu prvemu vyrociu ;o) Roladky vyzeraju velmi jedlo, tie bodky su super!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Všetkým Vám ďakujem za krásne slová, budem sa snažiť, aby bol blog stále lepší a krajší. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Kinga, dakujem za krasny blog! :-) recepty su skvele a nachadzam tu vela inspiracii. krasny den, Radka

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...