štvrtok 17. novembra 2011

Bundášky /chleba vo vajíčku/

Dnes som aktuálna, ale o to menej originálna. Nevadí.
Bundášky alebo po slovensky chleba vo vajíčku sme si s chuťou dali asi pred hodinkou. Rozhodla som sa uverejniť tento "recept" na blogu, kvôli kombinácii. My ich zväčša jeme takto. Teda bundášky s taveným syrom a domácim bulharským šalátom. Otec ich zavára každé leto. Je to jeho výsada, potrpí si na malých symetrických rozmeroch. Mne to vyhovuje, je to piplačka a nejaká fľaška sa ku mne vždy dostane.
Zaujímalo by ma, ako vy jete chleba vo vajci. Či len klasické "čisté" alebo ho nejak dochutíte?

 

starší chlieb
vajcia (u nás boli 2)
soľ
korenie (u nás to bolo čerstvo namleté talianske bylinkové korenie)
olej

tavený syr
domáci bulharský šalát

Nakrájala som si chleba na krajce. Vajíčka som si vyšľahala, pridala som soľ a koreniny (nemusia byť). Panvicu som si rozohriala, pridala som trošku oleja a až potom som do vajíčka namočila chlieb, hneď som ho aj obrátila na druhú stranu a šup ho do panvice. Chlieb by nemal vo vajíčku postávať, potom bude príliš mokrý. Ja ho fakt len namočím z oboch strán a už je na panvici.
Odporúčam pripravovať na trošku silnejšom plameni, ale potom ho treba aj sledovať, obrátiť ho a keď je z oboch strán krásne bledo/tmavo hnedé, je hotové.

13 komentárov:

  1. nase bundasky jeme s jemnym kecupom a s nejakym tvrdym syrom, popripade domace rajcinky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. My si ho na jemno natierame kečupom a niektoré na tenko horčicou

    OdpovedaťOdstrániť
  3. My ho doma robievame strasne malo:(..ale mam vzdy pri nom taku krasnu nostalgiu,lebo ,ked som bola mala,babka mi ho robievala na ranajky kazdy den:)...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ...s domácou paprikovou pmazánkou:-)No mňa by , Kinga, zaújimal ten váš domáci bulharský šalát:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. u nas sa bundaskenyer jedol cisty a zapijal sa studenym mliekom. mnam, uz viem co si dam zajtra na ranajky, dik za pripomenutie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ja tiez paprikova pomazanka alebo tatarka+syr nastruhany :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. U nás "Bundáškeňír" robievam často a to preto,lebo ho máme radi, ale aj preto, že často nám ostane starší chlieb a rožky. Chlapská časť rodiny ho obľubuje na sladko - poprášeným práškovým cukrom a ženská časť len tak bez ničoho, s dobrých čajíkom.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. :-O wow tak takuto podobu chleba vo vajci som este nevidela:-O u nas sa to je len bud tak, pripadne s horcicou natrete. A este je aj jedna verzia, tu sa moja mama naucila ked mala nejakych 10 rokov a mali na zakladnej skole predmet "varenie" :-D naucili ich taky upgrade:-D ze chlieb sa najprv potrie z jednej strany tavenym syrom, nan sa poukladaju tenke kolieska salamy, popritlacaju sa (=popriliepaju sa) a potom sa chlieb supne do vajicka a potom hned na panvicu. ked sa pecie na tej strane salamou dole, treba dat tomu cas a nehybat s tym chvilu, kym to vajicko zapecie tu salamu a taveny syr. a je to:-) mnam! taka retro zalezitost:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ja ich skoro vôbec nerobievam, ale pripomenula si mi časy, keď sme ako deti ráno utekali s chlebom v ruke do školy (ranné nestíhačky už v takom mladom veku :D ) a po prstoch mi z "bundášika" večne stekal kečup :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Som rada, že som dostala takéto rôznorodé odpovede. Čo ma zaujalo je kombinácia s tatarkou, sladká verzia a verziu Anetkinej maminy, tiež asi vyskúšam.
    R Ajka - Recept na zaváraný "bulharský" šalát nemám, ale vypýtam si ho od otca.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ja som ich nedavno zacala tiez doma robit, pripominaju mi domov :) Ja ich jedavam len tak ciste, s troskou soli a paradajkou, no moj manzel american si ich naposledy dal nasladko - potrel ich dzemom z lesnych plodov :) mnam, chlebik vo vajicku proste musi byt!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nasladko s džem musia byť tiež super, ja som ich naposledy skúšala so škoricou, do vajíčka som si primiešala škoricu a na už hotový chlebík som si dala med.

      Odstrániť
  12. tak u nás jsou to smaženky, nebo chleba ve vajíčku. potírám kečupem nebo hořčicí a sypu cibulí :-)
    radka

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...