streda 28. marca 2012

2. narodeniny blogu a citrónová omáčka

Len takto jednoducho. Dnes má blog 2 roky a dúfam, že to takto pekne pôjde ďalej. 


500 g bravčového stehna
3 lyžičky múky
2 lyžičky čínskeho korenia
štipka mletej červenej papriky
čierne korenie
soľ
olej

Citronová omáčka:
1 lyžička oleja
3 citróny
2 lyžice hnedého cukru
2 lyžičky polosladkej sójovej omáčky
2 lyžičky klasickej sójovej omáčky
1 lyžička sherry (ja som použila liči likér)
150 ml kuracieho vývaru
1/2 lyžičky solamylu
soľ

Mäso som si nakrájala na tenké asi 1/2 cm plátky. Múku som si zmiešala s koreninami a v tejto zmäsy som obalila plátky mäska. Na malom množtve oleja som si z oboch strán mäso sprudka opražila a s troškou vody som ho ešte udusila do mäkka.
Omáčku som si pripravila tak, že som si citróny poriadne umyla (aj keď boli bio), odrezala som konce a nakrájala som ich na mesiačiky. Nechala som si iba jednu polovičku v celosti. V menšom kastrolíku som si rozohriala olej, pridala som nakrájané citróny a šťavu z polovičky citróna. Po chvíľke som pridala hnedý cukor, počkala som kým sa roztopí a potom som pridala za lyžičku liči likéru, sójovej omáčky a vývar. Omáčku som varila na veľmi miernom plameni asi 15 min. Potom som si omáčku precedila, keďže citróny mali veľa kôstok a tie nie sú potrebné. Precedenú omáčku som vrátila na sporák a ďalej som k nej pridala solamyl, ktorý som si ale rozmiešala v troške studenej vody, aby sa neurobili hrudky. Takto zahustenú omáčku som už len ochutnala a pokiaľ bolo treba dosolila som ju (sójová omáčka je však dosť slaná).
Mäsko som si zošikma nakrájala a ryžu som poliala citrónovou omáčkou.

2 porcie

15 komentárov:

  1. Kinga, vsetko najlepsie tvojmu inspirativnemu blogu, nech sa ti vo vareni a peceni stale dari a nikdy sa nic nepokazi a neprihori. Velmi chutnym receptom si oslavila:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kinga,veľa nápadov,ale hlavne radosti v tvojom blogovani,ale aj v živote.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vsechno nejlepsi Tobe i Tvemu blogu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vsetko najlepsie!

    www.mysweetstrawberries.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kinga,vsetko najlepsie a najchutnejsie tvojmu blogu..vela dalsich vonavych rokov:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Som na teba strašne pyšný, si strašne šikovná... jedlo v reštauráciách mi už len málokedy chutí. V podstate ich už ani nenavštevujem.
    Hovorí sa, že láska ide cez žalúdok. Tá tvoja musí byť obrovská.
    Tvoj manžel.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ooooooch tak toto je také krásne vyznanie!!! Tvoj manzel je na teba právom pysny!!! Si úzasne sikovná, Kinga!! Prajem Ti vsetúcko naj k 2 výrociu blogu a vela spolocných chvíl pri vsetkom, co navarís doma z lásky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. kinga, gratulujem a len tak dalej. mam sikovnu, inspirativnu a obdivuhodnu kamaratku ;) m.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. kinga, gratulujem tvojmu blogu!!!:-)

    a recept je uzasny, hned ukladam!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anetka ďakujem a snáď ti takáto kyslá citrónová omáčka zachutí

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...