utorok 24. augusta 2010

Kuracie prsia s omáčkou z bazalky a orechov

Experiment ..., tak trochu. Na balkóne mám krásnu bazalku, tak som chcela vyskúšať urobiť niečo ako pesto. Pesto to však nie je, lebo nemám píniové oriešky a ani parmezán, tak som použila to čo som mala doma a to boli orechy. Jedlu dodali neskutočnú chuť. Myslím, že som ešte nikdy nejedla orechy naslano. Teda v hlavnom jedle, ale tu dodali omáčke aj mäsku neskutočne dobrú chuť.
Väčšinou recepty, ktoré navarím nepublikujem okamžite, pretože v poradí je ich viac, ktoré už boli navarené a nafotené, ale toto si vyslovene vyžiadal ten MÔJ, aby som ho čím skôr uverejnila. Tak teda tu je, aj keď nepredpokladám, že by to niekedy spravil :). 


1 kg kuracích pŕs
200 g šampiňónov
soľ
čierne korenie

Grilovaná cuketa:
400 g cukety
soľ
vegeta
čierne korenie
čína korenie

Bazalková pasta:
10 g bazalky (15 lístkov)
50 g orechov
3 lyžice olivového oleja
1/2 lyžičky soli
1/2 lyžičky čierneho korenia

Omáčka:
1 tavený syr (100 g črievko)
300 ml mlieka
250 ml bieleho jogurtu
4 lyžice kyslej smotany
soľ
čierne korenie

Kuracie prsia som si nakrájala na plátky, osolila som ich a okorenila čiernym korením a vegetou.
Cukety som si nakrájala na kolieska a poprášila som ich koreninami. Na teflónovej panvici som postupne opiekla cukety, cca za 15 min. Vybrala som ich a odložila bokom.
Hríby som si nakrájala na plátky a orestovala som ich na troške oleja v rovnakej panvici, ako som robila cukety. Ak by som to chcela celé urýchliť, použila by som druhú panvicu a restovala cuketu aj hríby súčastne, ale ja som mala čas, takže som celé varenie zrealizovala v jednej panvici.
Bazalku som si nasekala pomocou mixéra a pridala som k nim aj orechy, ktoré som tiež nasekala. Priliala som ešte olivový olej, soľ a čierne korenie. Touto bazalkovou pastou som vyskúšala potrieť z jednej strany 3 ks kuracích plátkov a natretou stranou som ich vložila do panvice po tom, ako sa spravili hríby. Oplatilo sa vyskúšať ich upiecť takto, lebo boli vynikajúce. Nabudúce spravím dvojitú dávku bazalkovej pasty a natriem nimi všetky prsíčka. Ostatné kuracie mäsko som si postupne opiekla na panvici z každej strany tak 5 min. 
Keď boli prsíčka hotové vybrala som ich a vo výpeku som si pripravila omáčku. Teda zmiešala som tavený syr, mlieko, jogurt, kyslú smotanu a pridala som zvyšok bazalkovej pasty a aj hríby. Nechala som omáčku zovrieť a podľa potreby som ju dochutila koreninami. 
Pri podávaní som na omáčku umiestnila kúsky kuracieho mäsa, pridala som plátky cukiet a ryžu. 

6 - 7 porcií   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...