štvrtok 5. augusta 2010

Kurkumové jogurtové zemiaky s cibuľou

Neuveriteľne chutné zemiaky. Boli krásne žlté z kurkumy, s hnedými bodkami od upečenej chrumkavej cibule. Možno raz vyskúšam namiesto kurkumy dať kari, ale zatiaľ mi to takto vyhovuje.
Keďže aj v tomto recepte je cibuľa a ten MÔJ ju ešte vždy nejak nemusí, tak som si zemiaky rozdelila na polovicu a iba do jednej časti som primiešala cibuľu. Preto ak niekto bude robiť celú dávku zemiakov, odporúčam dať až 2 veľké cibule.


1 kg zemiakov
1 lyžička soli
1+1 veľká cibuľa (200+200 g)
olej
125 ml bieleho jogurtu
200 ml kyslej smotany
2 lyžičky kurkumy
2 lyžičky mletého zázvoru
1 lyžička chilli
1 lyžička mletého kmínu
1/2 lyžičky soli
1/2 lyžičky čierneho korenia

Zemiaky som si očistila škrabkou na zemiaky a uvarila som ich v osolenej vode do mäkka (ale aby sa nerozpadli).
Cibuľu som si nakrájala na malé kúsky a na oleji som si ich upražila do hneda. Potrvá to asi 10-15 min. Niekoľko krát ju treba premiešať.
Vo väčšej mise som si zmiešala jogurt s kyslou smotanou a pridala som koreniny. Môže sa použiť čisto len jogurt, ale ja som ho nemala toľko, tak som pridala kyslú smotanu. Keď boli zemiaky uvarené a aj cibuľka usmažená, pridala som ich k omáčke. Dobre som to premiešala a podávala som ich ako prílohu k pečeným hovädzím plátkom. Viem si ich ale predstaviť aj ako samotné jedlo, ako teplý zemiakový šalát.

4-5 porcií

Recept pochádza zo stránky Fuszer és Lélek.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...