štvrtok 13. januára 2011

Hovädzie mäsko so špargľou a zemiakovými plackami


Minulú nedeľu som vstala neskoro. Bola som unavená, variť sa mi nechcelo. Kým som sa rozhýbala bolo už 11:30. Obedujeme o jednej. Pustila som sa do príprav a plánovania. Lebo to musím. Chcela som všetko strčiť do rúry, nech to ide rýchlejšie. Zapekacích mís však nemám veľa (jedna koláčová forma bola obsadená). Dala som najprv variť zemiaky. Skaramelizovala som cibuľu. Potom som si zapiekla špargľu. Pripravila som si mäso. Osmažila som ho. Hotovú špargľu som preložila na tanier a na jej miesto som do rúry strčila mäso. Všetok riad som umyla. Zemiaky boli hotové. Zaliala som ich studenou vodou. Dala som variť brokolicovú polievku. Nastrúhala a ochutila som zemiaky. Dala som ich k mäsu do rúry. Premiešala som polievku. Vybrala som mäso, zemiaky ešte neboli dobré. Vložila som do rúry ďalší plech so zemiakmi. Rýchlo som povysávala bordel v kuchyni. A ešte obývačku a predsieň a nakoniec všetky miestnosti. Rúra zapípala. Zemiaky ešte nie sú dobré. Mala som ich robiť radšej na oleji. Nestihla by som to. Polievka je hotová. Zemiaky sú konečne tiež dobré. Vypínam rúru. Vkladám tanier so špargľou do rúry nech sa prihrejú. Obedujeme. 


900 g hovädzieho stehna
čierne korenie
cesnakové korenie
steak korenie
grilovacie korenie
trochu soli
olej

Zemiaky:
1 kg zemiakov
1 veľká cibuľa
1 vajce
majoránka
čierne korenie
soľ
olej
(múka - ja som nedala)


Mäsko som si umyla a keďže mi ho už v mäsiarstve nakrájali na plátky, tak som ho musela len očistiť (odblaniť). Mäso som si nakorenila a nechala ho chvíľku postáť. Potom som ich na rozohriatej panvici s troškou oleja sprudka osmažila, z každej strany 2 min. Mäso som preložila do jenskej misy, prikryla som ich alobalom a vložila do predhriatej rúry na 220°C, na 20 min. Keď som ich vybrala z rúry, ešte som ich nechala odpočívať 10 min. až potom som ich podávala. Najlepšie sú čerstvé, ďalší deň už boli "žuvacie".

Cibuľu som si očistila a nakrájala na mesiačiky. Na miernom ohni, s troškou oleja som si ich udusila do bledo hneda (20-25 min.) Zemiaky som si očistila a v celosti som ich varila asi 15 min. od bodu varu. Potom som ich zaliala studenou vodou a opatrne tak, aby som si nepopálila prsty, som ich nastrúhala. K nastrúhaným zemiakom som primiešala udusenú cibuľu, vajíčko, pridala som koreniny a ochutnala som ho. Každý môže podľa vlastnej chuti pridať niečoho viac, niečoho menej. Ja som pridala hodne majoránky. Na plech potretý olejom, som si zo zemiakov urobila väčšie kôpky a v rúre na 200°C som ich upiekla asi za 20-25 min. (treba sledovať, lebo kraje sa rýchlo spália). 

5 porcií

2 komentáre:

  1. Mňam, neprídeš mi navariť zajtra? Vyzerá to výborne!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ups ..., neskoro som ti tvoju výzvu prečítala :))), už máte asi po nedeľnom obede, tak potom inokedy :).

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...