nedeľa 16. septembra 2012

Čokoládovo-tvarohový koláčik

Keď som bola malá nosila nám sesternica z Rakúska bielo-hnedý krém. Mali sme ho strašne radi a chodili sme naň do špajze s lyžicami. Vtedy bol môj metabolizmus rýchly a čokoládové nálety nemali žiadne následky. Pred nejakým časom som tento krém kúpila do našej domácnosti a nemal vôbec úspech. Ja som si ho na chlebík nenatierala a už vôbec som naň nechodila lyžičkou. Ten MÔJ ho nemá vôbec v obľube, takže nejaký ten čas bola fľaška s čokoládou len na poličke a nič sa nedialo, až kým som nenatrafila na sušienky pripravené z nutelly, múky a vajíčka.
Málinko som „recept“ zmenila a pridala som k nemu tvaroh. Recept je neskutočne jednoduchý a rýchly, preto som sa doma opýtala toho MÔJHO, či vôbec patrí tento koláčik na blog. Jeho odpoveď bola: “jednoznačne“. Nečakane chutný a u nás, kde sa pečie sladkého pomenej, sa minul tiež, aj keď priznajme sa, nie je to veľká porcia plechu.

 
 
5 lyžíc kakaovo-mliečneho krému/nutelly
5 lyžíc polohrubej múky
1 vajíčko
 
250 g jemného hrudkového tvarohu
50 g práškového cukru
1 vajíčko
1 limetka/citrón
 
forma s rozmermi 20x20 cm
 
Kakaový krém by mal mať izbovú teplotu, aby sa dal dobre vymiešať.
Krém som si zmiešala s múkou a vajíčkom. Štvorcovú formu som si vystlala papierom na pečenie tak, aby aj po okrajoch trošku prečnievala a masu som si do nej preliala.  V predhriatej rúre na 180°C som si korpus upiekla za 8-10 min.
Kým sa mi korpus piekol vymiešala som si tvarohový krém. Zmiešala som si tvaroh, vajíčko, cukor a pridala som aj kôru z limetky a tiež šťavu z jej polovičky.
Na predpečený korpus som si navrstvila tvarohový krém a koláčik putoval späť do rúry na 10 min.

9 kúskov

15 komentárov:

  1. Miluju čokoládové koláče s tvarohem! Taky si vzpomínám, jak jsme jako děti chodívali se lžící na Nutellu, teď už mi ale Nutella nechutná, je strašně sladká a umělá, dělám si radši domácí: http://madlinakuchyne.blog.cz/1012/recept-na-domaci-nutellu-a-reportaz-z-vanocniho-peceni
    A tohle je opravdu skvělý výsledek, jak zužitkovat něco, co by zbytečně leželo ladem.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nádherný koláč, mňam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Recept vyzera vynikajuco, len jedna poznamka, rychli je s ypsilonom na konci..
    Peta

    OdpovedaťOdstrániť
  4. aký jednoduchý, a aký pohľadný, taký minimalista, mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To by u nás doma určitě chutnalo, možná bych mohla vyzkoušet...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tak tento recept na blog ROZHODNE patrí! už len preto, že aj ja mám doma načatú fľašku hnedo-bieleho krému. a na moje prekvapenie mi tiež vôbec nechutí tak, ako v detstve... takže skončí v tomto koláčiku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. nieje 5PL nutelya 5pl muky svajcom alo na cesto?ako mam ho v plane urobit tak nech mi t vide:D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. nieje 5PL nutelya 5pl muky svajcom alo na cesto?ako mam ho v plane urobit tak nech mi t vide:D

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...