štvrtok 8. apríla 2010

Pavlova torta

Tak ako aj kuchárka Dolce vita, od ktorej mám tento recept, aj ja som túto tortu robila deň vopred (v sobotu). Cez noc v rúre vychladla a v nedeľu som ju len dozdobila. Je to jedna z najlepších tort, aké som kedy jedla (aj keď ja mám strašne rada penové torty). Odporúčam ju každému. Krájať sme ju síce nekrájali, ale jedli sme ju priamo z taniera. Ak by som ju pripravovala pre viacero osôb, určite by som si urobila menšie tortičky.

Update: Pavlova torta s krémom z mascarpone a balzamikovo-medovými jahodami


4 bielka
štipka soli
250 g práškového cukru
1 lyžica solamylu/maizeny
1 lyžica octu
trochu oleja
300 ml šľahačky
mrazené ovocie - lesná zmes

Najprv som si vajíčka vybrala z chladničky, aby mali izbovú teplotu (asi 3 hodinky sa zohrievali).
Začala som tým, že som si bielka mierne vyšľahala so štipkou soli, a ešte pred tým ako z toho vznikla tuhá masa som po lyžiciach pridávala práškový cukor. Po každej lyžici som bielka šľahala 2-3 min. Táto fáza trvá dosť dlho (takých 30 min.). Asi po 15-tich min. šľahania je dobré si predhriať rúru na 150°C. S poslednou lyžičkou cukru som pridala aj solamyl a nakoniec som opatrne primiešala aj ocot. Vznikla z toho pevná, tuhá pena.
Na plech som si rozložila alobal, ktorý som potrela olejom. Do stredu plechu som postupne nanášala lyžicou vrstvy peny, až kým som nedostala tvar pologule. Keď som s tým bola hotová, dala som plech do rúry a znížila teplotu na 110°C, nastavila som časomieru na 65-70 min. a nechala to piecť. Po dopečení som dvierka rúry trochu pootvorila a takto som tortu nechala vychladnúť do ďalšieho dňa.
Nasledujúci deň som si len vyšľahala šľahačku (kto chce môže použiť stužovač, ja som nepoužila) a tú som navrstvila na tortu, dozdobila som ju mrazeným ovocím.

11 komentárov:

  1. toto vyzera zaujimavo a jednoducho, musim checknut, ci vie moja rura 110C :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak snáď tá rúra utiehne 110°C a pochutnáš si :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no kukla som, minimalne mam 155 C :(

    OdpovedaťOdstrániť
  4. taak ..., keď nad tým rozmýšľam, tak by si mohla túto dobrotu spraviť na tých 155°C, len by si trošku nechala pootvorené dvierka rúry, napr. tak, že by si do dvierok dala drevenú varešku, teplota v rúre by sa znížila a bielka by sa dostatočne vysušili, určite by som ale tortu kontrolovala, nech sa ani náhodou nespáli.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kinga, torta ma inšpirovala na Borove narodeniny a bola fantastickáááá! Trochu som ju "vylepšila" tým, že som si vyšľahala mascarpone s cukrom a to som vmiešala do vyšľahanej šľahačky + stužovač. A zistila som, že som zbytočne kupovala mrazené ovocie, lebo na dome sme mali ešte černice veľké ako pingpongové loptičky a maliny detto. :) A vedela som tortičku aj nakrájať, iba máličko sa drobila. Úplná rozprávka. Ďakujeme :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Fúha .... s mascarpone, no to by som mohla vyskúšať, ale nielen k tejto torta, ale ako plnku do nejakej inej. No, aj keď teraz asi sladké piecť nebudem, snáď až na nejaký sviatok.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. vyzerá fakt úžasne, už sa ju chystám veľmi dlho pripraviť a zdá sa, že mam konečne ten správny recept :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tu máte parťáčku...
    https://www.facebook.com/SamaDomaAloneAtHome/photos_stream?ref=ts

    OdpovedaťOdstrániť
  9. vyzerá úžasne...ja som zatial jedla len kúpenú s karamelom. Túto musím vyskúšať !!! A našla som si tu aj kopec iných dobrôtok :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak taká vlastnoručne pripravená Pavlova stojí za to, odporúčam vyskúšať urobiť malé (viď update)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...