streda 7. apríla 2010

Syrový bochník alebo sedliacke fondu

Rýchly sobotný obed. Teda u mňa rýchly znamená, že ja začnem a rúra dokončí. Tak varím najradšej. Urobím si len prípravy, niečo zmiešam a za 5 min. som hotová, ostatné už za mňa dorobí rúra. V tomto prípade to tiež platilo.

1 bochník guľatého chlebíka
250 g kyslej smotany
200 ml smotany na varenie
1 tavený syr (črievko)
1 salámový syr (z Lidl)
150 g tvrdého syru Eidam
soľ
čierne korenie

Vrch chlebíka som si odkrojila, akoby som robila klobúčik. Vybrala som striedku a dala na plech. Striedku osolím a okorením. V miske som si vymiešala kyslú smotanu a smotanu na varenie so syrmi, pridala som soľ, čierne korenie a trošku nastrúhaného tvrdého syru. Túto zmes som vliala do chlebíka, prikryla odrezaným vrchom a spolu so striedkou som dala chlebík zapiecť do rúry na 180°C na 45-50 min. Striedka sa väčšinou spraví skôr, tak ju treba sledovať a cca po 20 min. je potrebné plech vybrať a striedku preložiť na tanier. Pozor je horúca, nepopáľte si prsty! Plech aj s chlebíkom potom vráťte do rúry a dopečte ho.
Podávajte tak, že chlebík položíte do stredu stola a striedku namáčate do roztopeného syra. Keď sa nám minie môžete pokračovať s vrchnákom chlebíka a neskôr zjedzte aj steny chleba.
Prajem dobrú chuť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...