pondelok 10. mája 2010

Cícerová polievka

Cícer som si prednedávnom kúpila s cieľom, že si ho nechám pekne vyklíčiť a potom to budem jesť. Zrealizoval sa pokus 1, aj pokus 2, ale oba pokusy dopadli fiaskom. Mne to nechutilo, možno som to len nechala zle klíčiť, ale .... Už som si myslela, že ten cícer pošlem kade ľahšie, ale potom som natrafila na túto cícerovú polievku. Polievka je veľmi chutná, aj tak ako ju mám napísanú v recepte, ale cícer som ešte úplne neminula, takže pri ďalšej príležitosti tam skúsim pridať, buď cesnakový prášok, karí, čierne korenie alebo inú koreninu, lebo podľa mňa ich znesie.


200 g cíceru
1 stredne veľký zemiak
120 g (cca 15 cm) póru - môže byť aj viacej
2 kocky zeleninového bujónu
1 lyžička vegety
1 lyžička soli
1,5 l vody

Cícer som si deň vopred namočila. Ďalší deň som vodu zliala a cícer preložila do hrnca, pridala som očistený zemiak a zaliala vodou. Cícer som varila presne 1 hodinu, po hodine bol mäkký. Zas som si zliala vodu z cícera, zemiak som nakrájala na kocky a pór na menšie kúsky, také slížiky. Do hrnca som pridala 2 lyžice oleja a na ňom som pór podusila. Potom som pridala cícer, zemiak, 1,5 l vody, bujóny, vegetu a soľ. Polievku som nechala zovrieť a varila som ju asi 20 min. Z polievky som vybrala niekoľko guľôčok cíceru (na ozdobenie polievky). Zvyšok polievky som ponorným mixérom rozmixovala (pozor ak používate teflónový hrniec). Keď to bolo rozmixované, už som to len ochutnala, dochutila a 5 min. som to povarila. Pri podávaní som na dno taniera dala nastrúhaný syr, odložené guľôčky cíceru som poukladala na vrch a pokvapkala olivovým olejom.

14 komentárov:

  1. nahodou som natrafila na stranku, ocenujem ze niekoho varit bavi, len taka otazka, preco je v kazdej polievke namiesto normalneho vyvaru bujon a vegeta? to je potom take polotovarove varenie a s normalnym vyvarom to chuti uplne inak (tak ako ma a tak ako boli tie jedla vymyslene)
    napriklad v tejto polievke nema co robit bujon ale dat varit k tomu namiesto zeleninoveho bujonu a vegety normalnu zeleninu. a naco je tam vegeta? je to sol, zelenina a glutaman. osolit sa polievka da, zelenina vo vegete je to iste ako v bujone, glutaman je zvyraznovac chuti. naco zvyraznovat, ak by sa tam dali vsetky suroviny tak ako maju byt, nieje co zvyraznovat, navyse glutaman prekryva chut klasickych surovin. ak by este zelenina bola k tomu kvalitna, tak to je chut sama o sebe tak uzasna, ze nieje co doplnat. to nieje myslene ako kritika, ale ako podnet pre niekoho, koho podla vsetkeho varit bavi. prajem dobru chut.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skvelý príspevok, ďakujem...

      Odstrániť
    2. dakujem, ze ste to napisali (aj s riesenim). skusam a ucim sa rozne polievkove recepty; skoro kazdy recept na polievku ma v sebe bujon alebo vegetu :( /niekto ju dava dokonca aj do slepacej polievky/.
      povedali ste to uz davno, ale povedali ste to velmi pekne a vecne.
      ak tam ma byt bujon, tak to mozem jest sackove polievky - chuti to rovnako.

      martin

      Odstrániť
  2. Áno, varenie ma skutočne baví a áno viem, že používam vegetu a bujóny. Viem, aj to, že by som sa im chcela vyhnúť, preto už mám nejaké tie vývary zmrazené a pripravené na ďalšie použitie.
    Dnes som u mäsiara kúpila kus mäsa, ktorý som si nechala mäsiarom vykostiť a plánujem z neho robiť vývar. Jedna z vecí, čo skutočne nerada varím v mojej kuchyni sú vývary, ako decko som ich znenávidela, ale pomaličky im opäť prichádzam na chuť. Takže uvidíme, či glutaman prevtelený v rôznych dochucovadlách zostane v mojej kuchyni alebo sa nadobro vytratí :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ked zacnes varit ozajstne vyvary ,pochopis ze nieje na svete zvyraznovaca chuti takeho ktory by sa vyrovnal neodflaknutej ,poctivej robote .s pozdravom Kuchto.

      Odstrániť
    2. Urcite sa obrat na poctive vyvary, treba varit, nie klamat. :)

      Odstrániť
  3. podla mna sa to s vegetou a bujonmi prehana... vegeta sa da kupit aj bez glutamanu a asi aj bujony. neviem si predstavit kde by som skladovala zmrazeny vyvar. ledva do toho mrazaku napracem maso, co dostanem. a vegeta mi chuti. to je teraz iba taka moda odmietat vegetu... takze ja sa zastavam kingy, lebo aj moja mama, ktora vari skutocne uzasne pouziva aj vegetu, aj bujony (ak nema navarenu polievku v tom case)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na margo bujonov a vegety: mne minule moj frajer vyhadzal zo skrinky vsetky bujony, vegetu a ostatne praskove zalezitosti ;o)))) som kukala jak puk, ale v konecnom dosledku som mu za to velmi vdacna (iba tak lezali v skrinke) ;o) Minule varil kuraci vyvar bez akychkolvek kockovych zalezitosti, musim povedat, ze polievka mala uplne inu chut...stokrat lepsiu ;o) Aj ked musim povedat, ze niekedy sa bez bujonu fakt neda... Ale snazim sa to uplne minimalizovat...aj vdaka mojmu priatelovi...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. no my polievky nevarime skoro vobec, jedine paradajkovu. bujon pouzivam do masa ak je v recepte a este v nom varim sojove kocky...inac nic. ja si ale fakt neviem predstavit, ze by som si kvoli tomu, ze potrebujem podliat maso mala este robit vyvar... vsak to varenie nie je jedina cinnost dna

    OdpovedaťOdstrániť
  6. A prečo nepoužiť vegetu, alebo bujón? čo je na tom zlé? Nič, len sa tu každý hrá na šéfkuchára

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Škoda Ti aj nejako serióznejšie odpovedať...

      Odstrániť
  7. pouzi papinak a cas pripravy sa skrati, zmurk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. "papinak", tak toto slovo som nikdy nepočula, ale google pomohol. Tlakový hrniec mám a ďakujem za radu, vyskúšam.

      Odstrániť
  8. Ja som sa naucila pouzivat vegetu domacu.Da sa vyrobyt aj kupit.Je bez soli,zvyraznovacov chute a konzervantov.Len susena mleta zeleninka.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...