sobota 22. mája 2010

Mäsko s cviklovým šalátom a mastenými zemiakmi


Takto pripravené mäsko som jedla minulý rok, keď sme boli na návšteve u sesternici v Salzburgu. Pripravovala nám ho podľa receptu svojej mamy a musím povedať, že nám veľmi chutilo. Vtedy sme mali prílohu - kapustu a žemľové knedle. Ja si ešte vždy netrúfam na vlastnoručne urobené knedle, preto som spravila len zemiaky a cviklu. Cvikla je ešte z minuloročných otcových zásob. Neviem prečo ju pestuje, keď ju väčšinou ani neje. Ale mne to vyhovuje, takto sa mi vždy nejaká ujde - už sa teším na novú čerstvú cviklu.


1,5 kg bravčového stehna alebo krkovičky
soľ
čierne korenie
grilovacie korenie
400 ml vody

Cvikla:
400 g cvikly
olivový olej
4 lyžičky medu
4 lyžičky balzamikového octu

zemiaky

U mäsiara som dostala skutočne pekné stehno. Vôbec nemalo tuk a ani blany, takže som si ho iba umyla a narezala. Zárezy do mäsa som urobila, tak aby som plátky neprerezala úplne, rezala som len do hĺbky asi 2/3. Takto pripravené mäso som si vložila do jenskej misy, okorenila som ho, prikryla alobalom a nechala som ho celú noc odpočívať v chladničke. Na ďalší deň som mäsko podliala vodou a opäť prikryla alobalom. V rúre som ho piekla na 200°C cca 1 hodinu. Odokryté som to piekla ešte 30 min. z jednej strany a 30 min. z druhej strany. Popritom so ho podlievala výpekom.

Cviklu som si umyla a zabalila do alobalu. Rúru som si predhriala na 200°C a za 30 min. som ju upiekla. Keď je cvikla upečená opatrne rozbalíme alobal, a necháme ju vychladnúť. Potom ju očistíme a nakrájame na plátky alebo na kocky ... Cviklu pokvapkáme medom a balzamikovým octom.

Ako prílohu som pripravila zemiaky, ktoré som si ošúpala a v dostatočnom množstve vody so soľou uvarila. Keď už boli mäkké, tak som si ich scedila a na panvici s troškou oleja (masti) omastila.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...