nedeľa 30. mája 2010

Mleté mäso na špajdli s tzatziky /uhorkový šalát s jogurtom/

Na viacerých blogoch (HU) som sa dočítala, že takto pripravené mleté mäso sa volá „kebab“. No ja som si neni istá týmto tvrdením. Veď predsa u nás v pouličných stánkoch je kebab, robený z plátkov grilovaného kuracieho mäso napichnutých na ihle, preto som toto mäsko nazvala tak, ako je uvedené v názve. Skombinovala som dva recepty, tento a tento (HU).


500 g mletého hovädzieho mäsa
500 g mletého bravčového mäsa
1 lyžica drvenej mletej rasce
1 lyžička čierneho korenia
1 lyžička chilli korenia
1 lyžička cesnakového prášku
1 lyžička soli
nastrúhaná kôra z 1 citróna
cca 5 cm zázvor
za hrsť slaných pistácií
2 lyžice oleja

špajdľa

Tzatziky alebo uhorkový šalát s jogurtom:
400 g šalátovej uhorky
½ lyžičky soli
400 ml bieleho jogurtu
100 ml kyslej smotany
2 lyžičky práškového cukru
šťava z ½ citróna
½ lyžičky korenia tzatziky
1 strúčik cesnaku (ja som ho nedala)

Začala som tým, že som si citrón poriadne vydrhla kefkou na nechty a Jarou, potom som ho opláchla a až potom nastrúhala kôru. Neviem či toto opatrenie pomôže, ale ak máte možnosť, tak radšej kupujte chemicky neošetrené citróny. Zázvor som si očistila a nastrúhala na jemnom strúhadle. Pistácie som si očistila a pomocou mixéra rozdrvila na malé časti. K pistáciám som pridala zázvor, kôru z citróna a všetky koreniny. Celé som to zmixovala a až túto zmes som primiešala k mletému mäsu.
Pomocou mokrých rúk som na špajdľu pritláčala mäso (viď obrázok). Špajdľu som si predtým trošku skrátila, o takých 6 cm. Keď som to mala hotové, na teflónovej panvici som si rozohriala olej a mäsko osmažila z každej strany. Z mäsa sa postupne nejaká tá masť vyškvarí, takže s olejom opatrne. Keď už chytili všetky strany farbu, prikryla som panvicu alobalom (kto má pokrievku tak tým) a nechala mäsko zmäknúť.
Uhorku som si umyla a nastrúhala na hrubom strúhadle. Pridala som soľ a nechala chvíľku postať. Keď uhorka pustí šťavu, tú z nej vytlačím a preložím do pripravenej misky. K nastrúhanej uhorke pridám jogurt, kyslú smotanu, práškový cukor, šťavu z citróna, korenie tzatziky a kto chce môže si pridať aj prelisovaný cesnak. Všetko som si zmiešala a nechála vychladiť v chladničke. Výborne sa hodí k tomuto mäsku alebo sa môže natrieť na chlebík a aj tak chutí vynikajúco.

7 porcií

1 komentár:

  1. perfektne!!! to je asi taka kombinacia co musi chutit kazdemu, nie? hmmm som hladna

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...