pondelok 10. januára 2011

Šampiňóny plnené cibuľkou a syrom /feta/

Konečne sa tento recept dočkal uverejnenia. Problém bol totiž s fotením. Tieto jednohubky som musela urobiť tri krát, kým sa mi ich podarilo vyfotiť pri dennom svetle. Prvé pokusy stroskotali na večernom osvetlení. Zakaždým, keď som ich robila boli hotové tesne až pred tým, ako mali prísť hostia a to bolo už za tmy. Teraz som si ale povedala, že ich spravím v predstihu a zohrejem ich. Sú vynikajúce za tepla, za studena a aj mierne prihriate. Môže sa použiť syr podľa vlastného výberu. Ja som robila dva krát z Eidamu a jeden krát v kombinácii so syrom feta. Len potom pozor na soľ, keďže feta je slaná.
Keďže k týmto jednohubkám nie sú potrebné nožičky zo šampiňónov, tie sa môžu použiť napr. do šampiňónovej pomazánky alebo aj do hríbovej bruschetty. Ja som si však tentoraz vymiešala novú pomazánku, ktorej recept uverejnením čo nevidieť.


400 g menších šampiňónov
3-4 veľké cibule
olej
trošku soli
30 g syru feta
30 g syru Eidam

Začala som tým, že som si očistila a na mesiačiky nakrájala cibuľu. Tú som si na teflónovej panvici s troškou oleja osmažila tak, aby sa krásne zkaramelizovala, teda na miernom ohni do tmavo hneda. Robila som to pomaly, trvalo to asi 20-25 min., za občasného miešania. Netreba sa báť, že by toho bolo veľa, toto množstvo sa zredukuje asi tak na 1/3.
Medzitým som si umyla šampiňóny a pomocou nožíka som vylúpla nožičky. Do okrúhlej jenskej misy som si nakvapkala trochu oleja a do nej som ukladala očistené hlavičky šampiňónov. Keď bola cibuľa hotová, primiešala som k nej nastrúhanú fetu a Eidam. Pomocou malej vidličky som cibuľovú zmes naplnila do šampiňónov.
V predhriatej rúre na 190°C som ich zapekala 15 min.

Inšpirácia od The Pioneer Woman.

9 komentárov:

  1. Kinga nádherná fotečka sa ti podarila a nepochybujem že samotné jedlo chuťou za krásou fotky nezaostáva :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj mne sa fotka páči. Rozdiel medzi denným a večerným fotením vidieť na 100%. Hríbiky boli tiež výborné.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. kinga toto je paradne, to su vsetky veci, ktore milujem upecene dokopy! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Aj ja :)))). Vyskúšaj a určite ti bude chutiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vyzerá to veľmi chutne, kinga s čím si to podávala

    OdpovedaťOdstrániť
  6. s ničím, dala som to len na tanier, pridala som špáratká a mohlo sa podávať

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ahoj Kinga, tak aj ja ta pomalicky zacinam "sledovat" teda tvoj blog:) a tieto sampinoniky mi pripomenuli moj nedavny experiment. Tiez som minule robila nieco podobne - sampiony som plnila fetou zmiesanou s kyslou smotanou a navrchu som ich tiez posypavala skaramelizovanou cibulkou. Predtym som ich ale este namarinovala v troske olivoveho oleja a balzamico glaze. Mnaaaam, treba ich ale potom piect na papieri na pecenie, troska pustaju stavu -ale aj ta je fajna:))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Evka, tak aj tie tvoje šampiňóny museli byť veľmi chutné, ukladám si tvoj recept a najbližšie vyskúšam. A som rada, keď ma budeš "sledovať", ja teba tiež sledujem :).

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vyskúšané: http://www.mimibazar.sk/rodinne_foto.php?id=798274#diskuse

    bolo super

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...