piatok 18. júna 2010

Krémová zemiaková polievka s opekanými šampiňónmi

Túto polievku mám odskúšanú nespočetne krát a každému ju odporúčam. Ak sa do polievky pridajú aj sušené hríby, tak .... hmmmm. Nerada používam citoslovce "mňam", ale MŇAM. I keď aj bez hríbov je ohromne chutná táto polievka. Myslím, že som ju už dostatočne vychválila, nasleduje teda recept.


800 g zemiakov
1 l vody
8 g sušených hríbov (nemusí byť)
1/2 lyžičky soli
80 g masla
100 g syru Eidam
300 ml smotany na varenie
1 lyžica vegety
+ voda na doliatie

200 g šampiňónov

Zemiaky som si očistila a nakrájala na menšie kúsky. Vo väčšom hrnci som ich uvarila do mäkka. Do hrnca som okrem zemiakov pridala aj sušené hríby a 1/2 lyžičky soli. Sušené hríby urobia aj z jednoduchej polievky skutočnú delikatesu. Keď boli zemiaky mäkké, vodu som si z nich odliala do misky, aby som ju mohla neskôr použiť. Zemiaky aj s hríbami som si rozmixovala. Dostala som hladkú zemiakovú kašu. Kašu som vrátila do hrnca, pridala som maslo, nastrúhaný syr, smotanu na varenie, vegetu a priliala som vodu, v ktorej som varila zemiaky. Pokiaľ by jej bolo málo, môžeme ešte doliať studenú vodu. Polievka by mala byť hustá, ale predsa nie až tak, aby v nej lyžička postála.
Prípravu opekaných šampiňónov som začala tak, že som si ich umyla a nakrájala na plátky aj s nožičkami (môžu byť trošku hrubšie). Na panvici som si rozohriala olej a postupne som šampiňóny opekala, tak že som ich vložila do panvice vedľa seba, aby sa vôbec nedotýkali. Nechcela som, aby pustili šťavu. Opekanie  chvíľku trvá, lebo je potrebné šampiňóny opiecť z oboch strán. Nepoužila som žiadne korenie. Nakoniec som ich vložila do polievky.

Zdroj Kicsi Vú.
 

3 komentáre:

  1. ja som minule robila cosi podobne. zemiaky som rozmixovala aj s vodou co sa varila (plus tam bolo trocha mrkvy) a dala som kyslu smotanu a mlieko. a podavala s opecenymi kuskami chleba.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj tak to musela chutiť vynikajúco, zemiaky sú proste super

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jj. vyskusam aj tie susene hriby nabuduce (ak budeme mat :D )

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...