sobota 25. septembra 2010

Baklažánová polievka

Zážitky a fotky z dovolenky v USA budú pokračovať, ale ich spísanie je dlhší proces, preto som sa rozhodla medzi tým uverejniť aj nejaké recepty.

Mám rada polievky, ktorých základom je pečená zelenina. Baklažán bola toto leto jedno z mojich najpopulárnejších zelenín a zistila som, že vôbec nie je taký lesklý, ako ho predávajú v obchode ... A používala som baklažán, ktorý sa urodil v otcovej záhrade. Stalo sa totiž, že som niekedy v januári uvidela v hypermarkete semiačka baklažánu a žltej cukety (aj tej máme dosť) a hneď som ich kúpila. Po výdatných dažďoch začiatkom leta, sme si už mysleli, že aj tieto planty pôjdu do kompostu, ale nie prežili. Tak teraz z nich mám veľkú radosť a snažím sa ich čo najlepšie zúžitkovať. Východiskom pre tento recept bola moja obľúbená baklažánová pomazánka, ktorú som rozriedila vodou. 


500 g baklažánu
soľ
čierne korenie
cesnakové korenie
1 zeleninový bujón
800 ml vody
200 ml smotany na varenie

Baklažán som si umyla a nakrájala na kolieska a potom na kocky. Ako vždy aj teraz som si ich preložila na savý papier a nasolila som ich. Počkala som 30 min., kým sa vypotili a potom som ich preložila do jenskej misy, pridala som čierne a cesnakové korenie. V predhriatej rúre na 200°C som ich upiekla za 35 min.
Keď bol baklažán hotový, preložila som ho do hrnca a pridala som vodu a zeleninový bujón. Nechala som polievku zovrieť a až potom som pridala smotanu na varenie. Za 10 min. som ju dovarila a ochutnala som ju. Tentoraz nebolo potrebné dochucovať, chuť baklažánu je úžasná.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...