utorok 22. júna 2010

Baklažánová pomazánka

Tiež jeden z receptov od sesternice. Maja díky :-). Na prvý krát som sa do nej zamilovala, vlastne som ju skoro celú celučičkú zjedla sama. Teraz sa už síce viem ovládať, ale ... radšej jej nerobím veľa.
Tentoraz som robila dve verzie. Jednu s cesnakom a jednu bez. Baklažán som si rozdelila na 1/3 a 2/3. Tie 2/3 boli pravdaže cesnakové a určené pre mňa. Druhá časť bola pre MOJU polovičku. Jemu veľmi chutila bezcesnaková verzia.


300 g baklažánu
2 ks cesnaku
3-4 lyžice oleja
250 ml smotany na varenie
soľ
čierne korenie

Ja baklažán pripravujem vždy tak, že si ho najprv nasolím a nechám cca 15 min. odstáť na savom papieri. Stratí tým horkosť. Pred nasolením som si ešte baklažán ošúpala škrabkou na zemiaky, nakrájala som ho na plátky a tie potom na menšie kocky. Na oleji som si rýchlo opražila pretlačený cesnak a pridala som k nemu baklažánové kocky, ktoré som si udusila. Oleja je potrebné použiť trošku viac, možno 3-4 lyžice, ktoré som postupne prilievala pod baklažán, keďže do seba vsaje všetok olej. Po 15 min. dusenia som pridala smotanu na varenie, dosolila a pridala čierne korenie. Už len 3-4 min. a pomazánka je skoro hotová. Nakoniec som ju pomocou ponorného mixéra rozmixovala a podávala na pečive s olivami, paradajkou ... s čímkoľvek.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...