štvrtok 30. septembra 2010

Lečo polievka

Na lečo polievku som natrafila náhodou, ale u mňa zabodovala. Lečo v klasickej forme by som mohla jesť každý týždeň, počas celého leta. Keďže leto je už za nami, ale papriky a paradajky sú ešte stále, pustila som sa do tohto experimentu. Kto má rád lečo toho výrazná chuť polievky neprekvapí. Na pomeroch nabudúce zmením snáď len množstvo vody, trošku viac ju rozriedim.


30 g slaniny
1 cibuľa
4 paradajky
5 zelených paprík
50 g klobásy
2 lyžičky mletej červenej papriky
1/2 lyžičky soli
1/2 lyžičky čierneho korenia
2 lyžice oleja
700 ml vody (možno aj 1 l)

2 vajíčka

Recept je rovnaký ako pri príprave klasického leča. Papriku som si nakrájala na kocky (do leča dávam pásiky) a paradajky na mesiačiky. Slaninu som si nakrájala na malé kocky a vo vyššom hrnci som si ju nechala roztopiť. Pridala som nadrobno nakrájanú cibuľu. Počkala som kým cibuľa zosklovateľa a potom som pridala mletú červenú papriku. Iba chvíľku som ju nechala na ohni a pridala som najprv paradajky (pustia šťavu) a k nim som pridala papriku. Klobásu som si nakrájala tiež na menšie kúsky a pridala som ju k paprike. Nasledovala už len soľ a čierne korenie. Takto som nechala lečo variť 30 min. Ja som musela lečo podliať troškou vody, lebo šťava čo vznikla varením sa odparila. Po 30 min., keď už bolo všetko mäkké, vybrala som čo najviac kúskov klobásy a zvyšné lečo som ponorným mixérom rozmixovala. Do rozmixovaného leča som priliala vodu a nechala som polievku zovrieť. Stačí povariť 10 min. a polievka je hotová.
Ako vložku do polievky som si pripravila omeletu z 2 vajíčok, ktorú som potom zrolovala a nakrájala na pásiky.
Polievku som servírovala tak, že som do nej vložila omeletové pásiky a na to kúsky odloženej klobásy.

4 porcie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...