pondelok 22. októbra 2012

Špenátové balíčky s ricottou

Predtým ako sme sa pustili do týchto dobrôt, som si ich najprv chcela vyfotiť. Ten MÔJ sa ma opýtal, že načo, aj tak nič nenapíšem. Vedela som veľmi dobre, že ma chce len vyprovokovať k blogovej aktivite. Tak mi to nedalo a tentoraz fotka nezostala, len vo foťáku (takých tam mám neúrekom).
Z ricotty som zatiaľ robila len tortu (recept určite uverejním, lebo som ho robila už 2x a to je čo povedať) a plnila som nimi ravioli (aj to mám nafotené :)), ale v kombinácii s citrónovou kôrou a špenátom vznikla úžasná chuť a chutná večera bola na stole. Zároveň si tento balíček viem predstaviť ako jedlo na cestu, či do roboty, do školy ...
 
 
200 g špenátu
50 g póru
kúsok masla
200 g ricotty (pôvodne 500 g)
40 g parmezánu
kôra z 2 citrónov
soľ
čierne korenie
4 tortilly

Ako prvé som si zapla rúru na 200°C, horné-dolné pečenie.
Pór aj špenát som si umyla a nakrájala som si ich na menšie slížiky. Na panvici som si rozpustila maslo, pridala som pór a po chvíľke som do panvice pridala aj špenát. Špenát nepotrebuje veľa, len som počkala kým trošku "zvädne".
V miske som si vymiešala ricottu s nastrúhanou citrónovou kôrou, nastrúhaným parmezánom, soľou a čiernym korením. Pridala som aj "zvädnutý" špenát s pórom a všetko som to dobre premiešala.
Na každú tortillu som si do stredu navrstvila špenátovú zmes a torttilu som preložila sprava aj zľava, zhora aj zdola.
Na plech som si dala papier na pečenie a naň som umiestnila preloženými časťami nadol tortilly.
V rúre som si ich upiekla za 10 min.
Za horúca sa jedia trošku ťažko. Mne viac vyhovovali za studena alebo mierne zohriate.
 
4 balíčky

Zdroj Apetit

9 komentárov:

  1. To vypadá naprosto dokonale! Špenát miluju!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to musí být hrozně dobrý!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kinga, tak teraz si sa úplne trafila do mojich chutí,super, takéto naozaj môžem!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. z dětství špenát nesnáším.. ale chci mu dát druhou šanci
    tvoje balíčky vypadají úžasně! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Včera som ich upiekla a boli mňam, len som ich ešte vylepšila balíčkom rukoly a jedným strúčikom cesnaku :-) Mne ku špenátu cesnak aj keď iba v malom množstve proste musí byť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Diky za inspiraci, delala jsem uz dvakrat, misto porku cibuli a pridala jsem cesnek, taky si bez nej spenat nedokazu predstavit :) Je to skvely tip na trochu jinou veceri.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mám ráda špenát všude a na jakýkoliv způsob. Taky jsem si nad tímto receptem brousila zuby, když jsem listovala Apetitem... Ale lenost byla silnější... Asi to tedy zkusím, když říkáte, že to byla úžasná chuť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Milujem špenát, poznám skoro rovnaký recept, len to robím po vegánsky :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...