pondelok 28. júna 2010

Smotanovo syrová pizza s cuketou

Pizzu jedia snáď všetci, či už v pizzerii, kupovanú alebo vlastnoručne zarobenú. My realizujeme všetky tri varianty, ale čo už len budem písať o tých kupovaných ..., radšej  napíšem o vlastnoručne vyrobenej. Klasické pizze poznáme, tentoraz som ale vyskúšala pizzu so smotanovo syrovým základom a cuketou. Použila som tri druhy syrov, aby som zistila, že ktorá kombinácia je najlepšia.


Cesto:
250 ml mlieka
1 lyžička cukru
42 g droždia (modrá kocka)
1,5 lyžičky soli
400 g polohrubej múky

Omáčka:
200 g kyslej smotany
1/2 črievka - 50 g taveného syru
1/2 lyžičky soli
1/2 lyžičky čierneho korenia
1/2 lyžičky vegety

Obloženie:
1 kg mladej malej cukety
soľ
čierne korenie
oregano
cesnakový prášok
olej
100 g nakrájanej mozzarelly
60 g nastrúhaného syru typu Eidam
50 g syru Niva

Ako prvé som si spravila kvások. Do mlieka som si nasypala za lyžičku cukru a zohriala som ich v mikrovlnej rúre, ale len trošku, tak aby bolo vlažné. Do mlieka som si rozdrobila droždie. Za 15 min. droždie vykvasilo.
Časť múky som si preosiala do väčšej misy, pridala som soľ, kvások a pomocou mixéra som začala spracovávať cesto. K cestu som postupne pridala aj zvyšok múky. Ku koncu je už ťažké používať mixér, tak je možné použiť aj ruky a celé to dobre premadžgať. Aby cesto vykvasilo, uložila som ho na teplé miesto. Trvalo to asi 1 hodinku, ale môže sa nechať kvasiť aj dlhšie. 
Medzitým som si pripravila cuketu. Poriadne som si ju umyla, a nakrájala som ju na plátky, asi tak pól centimetrové. Poukladala som si ich vedľa seba a posypala soľou, čiernym korením, cesnakovým práškom a oreganom, potom som si ich pootáčala a okorenila ich aj z druhej strany. Na väčšej teflónovej panvici som si ich na oleji opražila. Keďže ich je veľa chvíľku to potrvá.
Omáčku som si pripravila zmiešaním všetkých surovín na omáčku.
Keď už bolo cesto hotové rozdelila som si ho na dve časti a na pomúčenej doske som ho rozvaľkala podľa veľkosti plechu. Ja nerobím guľaté pizze, ale skôr obdĺžnikové. Plech som si potrela olejom a naň som si premiestnila rozvaľkané cesto. Trošku som si ho poprepichovala vidličkou. Cesto som potrela pripravenou omáčkou, poukladala som jednotlivé syry (vedľa seba, nie na seba) a na to som poukladala pripravenú cuketu. Pizzu som piekla na 180-200°C, cca 13 až 15 min.
Najviac mi chutila tá pizza, kde bola kombinácia syru Niva a cukety.

2 plechy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...