štvrtok 3. júna 2010

Jahodovo-banánovo-tvarohový dezert

Tento dezert je výsledkom spotrebovania tvarohu, ktorého trvanlivosť pomaly končila. Taktiež jahody, ktoré som dostala od otca neboli najkrajšie. Výdatný dážď im dopomohol k tejto neslávnej forme. Zásobovanie banánmi máme tiež v dostatočnej miere zabezpečené :), preto som sa rozhodla pre túto kombináciu chutí.


200 g jahôd
2 banány
250 g jemného tvarohu
7 g (4 lyžičky) želatíny
75 ml vody
2 lyžice hnedého cukru
1 lyžička vanilkového cukru
štipka čerstvej alebo sušenej citrónovej kôry

Ako prvé som si pripravila želatínu. Použila som potravinársku želatínu. Nasypala som ju do vody a počkala 30 minút kým napučala. Potom som ju zohriala. Želatína nesmie zovrieť, stačí ju zohriať na miernom ohni na 60°C. To mi trvalo asi také 2 minútky. Želatínu som potom nechala vychladnúť.
Jahody som si umyla a spolu s banánmi som ich nakrájala na maličké kúsky. Primiešala som tvaroh, cukor, citrónovú kôru a vychladnutú želatínu. Zmes som rozdelila do troch mištičiek. Jednu som si vystlala celofánom, tú sa mi potom aj podarilo pekne vyklopiť z misky, ostatné porcie sme jedli priamo z misiek. Nechcelo sa im von :). Dezert je možné dozdobiť jahodami, banánom, lístkami mäty, ale aj šľahačkou.

3 porcie

3 komentáre:

  1. toto znie dobre. nie je lepsie tie prisady rozmixovat?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bolo to veľmi dobré - také letné. Prísady sa môžu rozmixovať, ale ja chcela, aby to malo štruktúru a keď to budeme jesť, aby sme cítili ovocie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. posielam svoj recept na tvarohovy dezert: http://abc-dieta.sk/lahky-tvarohovy-dezert.html

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...