pondelok 12. júla 2010

Syrovo-papriková a olivová pomazánka

Minulé leto, keď som natrafila na recept papriky so syrom, som ju robila skoro každý týždeň. Ani tento rok som na ňu nezabudla a pripravila som ju ako pomazánku pre hostí.
Druhú pomazánku, olivovú, som si v podstate vymyslela. Postupne som podľa chuti pridávala prísady a takto vznikla táto nátierka. Z čiernych olív by možno bola efektnejšia, ale mala som len zelené. Aj takto chutila vynikajúco.


Syrovo-papriková pomazánka:
500 g zelenej papriky
1 tavený syr (100 g črievko)
1 črievko salámového syru
2 lyžičky vegety

Papriky som si umyla a vybrala z nich jadierka a keďže moje boli dosť štipľavé, tak som im vyrezala aj žilky. Papriku som si nakrájala na menšie pásiky. Do hlbšieho hrnca som si vložila papriku, pridala som črievka a vegetu. Všetko som to nechala pod pokrievkou spolu podusiť. Približne za 15-20 min. boli hotové. Je to vynikajúce aj ako pomazánka, ale aj ako rýchla večera s chlebíkom, či už teplé alebo za studena.

Olivová pomazánka:
150 g zelených alebo čiernych olív
1/2 črievka - 50 g taveného syru
60 g masla
2 lyžice kyslej smotany
50 g balkánskeho syru typu feta
čierne korenie

Olivy som si nadrobno nakrájala. Pridala som k nim tavený syr, maslo, kyslú smotanu a na kocky nakrájaný syr feta. Pridala som čierne korenie, ale soľ nie, keďže olivy aj feta sú slané. Nechala som ich v chladničke aspoň hodinu, aby sa chute dobre spojili.

2 komentáre:

  1. Kingi, môj ocino si nevedel vynachváliť tvoju olivovú pomazánku, básnil o nej tak, že to mamina už asi 3-krát robila, z toho raz na dámsku party, čo doma organizovala a všetky kolegyne boli nadšené. Pozdravujú ťa :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Linduš, strašne ma teší, že zachutila a že ju tvoja mamina vôbec spravila, lebo ako som sa neskôr dozvedela, ona olivy nemusí :), a predsa tú pomazánku spravila :).

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...