nedeľa 16. mája 2010

Rebarborové crumble

Rebarbora je zelenina, z ktorej sa ale zväčša robia koláče alebo nejaké sladkosti (džem). Mňa rebarborou zásobuje otec. On túto zeleninu volá "Rebarborka" :). Je dosť kyselkavá, takže sa k nej zväčša pridáva cukor v hojnom množstve, ale ja mám kyselkavé jedlá veľmi rada :), takže toho cukru bolo pomenej. Toto rebarborové crumble som robila deň vopred a na ďalší deň, keď som ho plánovala podávať, ako dezert pre návštevu, som si ho trošku zohriala v rúre a pridala som k nej kopcovitú lyžicu karamelovo-vanilkovej zmrzliny. Bolo to vynikajúce.


200-300 g očistenej rebarbory
2 lyžice hrozienok
3 lyžice cukru
maslo
2 lyžičky solamylu

Posypka:
30 g ovsených vločiek
30 g mandľových lupienkov
50 g polohrubej múky
25 g cukru
50 g masla

Začala som tým, že som si namočila do vody hrozienka. Rebarboru som si očistila, teda pomocou nožíka alebo škrabky som odstránila vrchnú zelenú časť tejto rastliny. Rebarboru som si nakrájala na menšie kúsky a vložila do misy. Posypala som ju kryštálovým cukrom, pridala k nim namočené hrozienka (bez vody) a prisypala solamyl. Štyri sklenené misky som si vymazala maslom a do nich som rovnomerne rozdelila rebarboru. V pôvodnom recepte sa rebarborové crumble zapieklo v jednej väčšej miske, dá sa teda aj tak ...
Posypku som si spravila tak, že do ručného mixéra som dala ovsené vložky a polovičku mandľových lupienkov, a najemno som ich rozdrvila v mixéry. V miske som si pripravila cukor, maslo, múku, druhú polovicu mandľových lupienkov a pridala aj rozdrvenú zmes z mixéra. Posypku som rukou zmiešala. Netreba veľmi svedomito, stačí len tak, aby sa vytvorili menšie hrudky (mrveničky). Túto posypku som rozdelila do pripravených misiek s rebarborou.
Misky s rebarborou som si poukladala do jenskej misy (alebo na hlbší plech) a vliala som do jenskej misy toľko vody, aby siahala do 1/2. Misky by mali byť z hrubšieho skla vhodného do rúry, aby nepraskli. Rúru som si predhriala na 200°C a piekla som ich 35 min.
Pri podávaní som pridala, už spomínanú zmrzlinu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...