nedeľa 23. mája 2010

Zapekaná špargľa so šunkou

Ďalšie špargľové jedlo, predjedlo, príloha ... z tohto množstva sa regiment určite nenaje, ale pre jedného je to postačujúce hlavné jedlo, prípadne pre dvoch ako predjedlo.


12 ks zelenej špargle
3 ks anglickej slaniny
3 ks švarcvaldskej šunky
50 g parmezánu alebo syru Eidam (ja som nemala parmezán)
olivový olej
čierne korenie

Špargľu som si umyla a keďže nebola drevitá, tak som ju neošúpala, len konce som odrezala. Do každého plátku anglickej slaniny som si zamotala po 2 špargle a to isté som spravila so švarcvaldskou šunkou. Najprv som si kúpila slaninu a až potom som dostala túto šunku. Keďže som už slaninku mala kúpenú, tak som chcela vyskúšať, či so slaninou alebo šunkou chutí lepšie. Mne chutila s oboma. Takže, keď som už mala špargle obmotané, položila som ich do menšej zapekacej misy poprášila čiernym korením, nastrúhala som na ne syr a poliala pár kvapkami olivového oleja. Nie je potrebné soliť, lebo šunka aj slanina sú dostatočne slané. V predhriatej rúre som špargľu zapekala 20 min na 180°C.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...