nedeľa 21. novembra 2010

Dve avokádové pomazánky

Avokádo u mňa zrelo najprv na slniečku na parapete a potom čakalo na svoj ďalší osud v chladničke. Dočkalo sa. Pripravila som z neho hneď dve pomazánky. A keďže spracovanému avokádu nerobí dobre dlhé čakanie na spotrebu (zhnedne a potom už nie je také krásne zelené), je potrebné ho spotrebovať hneď.


1 zrelé avokádo
šťava z 1/2 citróna
1/2 zväzku petržlenu
15 lístkov mäty
1/2 lyžičky soli 
1/2 lyžičky čierneho korenia

1/2 črievka - 50 g taveného syru

Avokádo musí najprv dozrieť, ak by bolo trvrdé, tak ako bolo to moje, počkala som deň dva, kým dozrelo. Potom som si ho pomocou ostrého nožíka prerezala na polovicu a vybrala som kôstku. Keďže moje avokádo bolo už poriadne zrelé pomocou lyžičky som vydlabala zelenú dužinu a v sklenej mise som ju rozpučila vidličkou. Pokvapkala som ju šťavou z pólky citróna, pridala som soľ, čierne korenie, nadrobno nasekaný petržlen a mätu. A prvú pomazánku som už mala aj hotovú.
Do ďalšej misky som si odobrala polovicu avodkádovej pomazánky a pridala som pól taveného syru. Zmiešala som ju s avokádom a aj druhá pomazánka bola hotová. Je to veľmi rýchle.
Prvá pomazánka má silnejšiu, intenzívnejšiu chuť a druhá je jemnejšia, keďže som do nej pridala aj syr. Obe boli vynikajúce, ale ako som už písala, je dobré ich zjesť hneď inak už nebudú také vkusné a to potom znižuje aj chuť do ich ďalšej konzumácie.
Môžu sa jesť natreté na chlebík, toust alebo ako dip. Môže sa do nich namáčať zelenina  - nakrájaná mrkva, zelerové stonky (ja to nemám rada) alebo aj tortillové čipsy ...  

2 komentáre:

  1. Cuacamole som zo dvakrát skúsila, tá oxidácia je šialene rýchla, ale chutí to výborne.So syrom vyskúšam. Avokádo rada dávam do zeleninových šalátov.Môj syn keď bol maličký, nechcel jesť a stále som ho musela kŕmiť. Na počudovanie avokádo miloval tak, že ho jedol lyžičkou bez ničoho.Ja som bola celá vytešená, lebo je to aj poriadne kalorické.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Cuacamole chcem aj ja robiť, len ten cesnak ... u nás je na zakázanej listine.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...