streda 17. novembra 2010

Krémová kapustovo-šampiňónová polievka

Túto polievku som pripravila na základe receptu, ktorý bol uverejnený v minuloročnom vydaní časopisu Dobré jedlo (12/2009). Polievka bola prezentovaná ako tradícia s novou chuťou a vhodná ako vianočné menu. Chcela som ju vyskúšať, aj keď u nás sa na Vianoce je iná polievka. Mne sa ako vianočná nezdala. Je dobrá, ale mne sviatočná nepripadala, možno aj kôli farbe, ktorá bola skôr sivastá. Ja som si pomer surovín trošku upravila, tak asi preto bola farba taká aká bola, keďže som pridala 3-násobné množstvo šampiňónov.
Zaujímalo by ma aké vianočné menu je typické pre vaše domácnosti?


300 g bielej kyslej kapusty
1,5 l vody + 300 ml na rozriedenie
1 kurací bujón
300 g šampiňónov
3 zemiaky
11 ks celého čierneho korenia
4 ks bobkových lístkov
1 lyžička soli
200 ml smotany na varenie
100 ml vody
4 lyžičky otcu (nemusí byť)

Kyslú kapustu som si vložila do sitka a prepláchla som ju studenou vodou. Ani som to nemusela robiť, lebo nakoniec sa mi polievka zdala málo kyslá a musela som ju dochucovať octom. Kapustu som vložila do hrnca a zaliala som ju 1,5 l vody, pridala som bujón a na miernom ohni som začala variť polievku. Do polievky som si ešte očistila zemiaky a nakrájala som ich na menšie kúsky. Šampiňóny som si umyla a každú som si prekrojila na 4 kúsky. Pridala som ich do polievky spolu s bobkovým listom, celým čiernym korením a soľou. Keď boli zemiaky hotové, polievku som odstavila a pomocou ponorného mixéra som si polievku rozmixovala. Predtým som ale z polievky vybrala 11 kúskov čierneho korenia a aj všetky bobkové listy. Táto časť na varení polievky ma veľmi nepotešila, bola to babračka. Odložila som si aj zopár kúskov celých šampiňónov na ozdobenie polievky. Polievku som ďalej varila a pridala som smotanu na varenie a ešte trošku vody asi 300 ml. Na druhý deň bola polievka poriadne hustá, takže možno aj viac vody by sa oplatilo pridať. Ja mám ale rada husté polievky, mne takto chutila. Nakoniec som polievku ochutnala a keďže sa mi zdala málo kyslá, pridala som ešte ocot. Približne za 5 min. bola polievka hotová.

5-6 porcií

2 komentáre:

  1. Doteraz som si myslela, že nemám žiaden rešpekt pri varení s kombináciou surovín, ale kyslá kapusta a šampiňóny? Ale hneď ako som to dopísala napadlo ma, že som už varila kapustnicu so šampiňónami- to bolo myslím, pri totálnej absencii nasušených húb a abnormálnej chuti po Kapustnici :}.Takže prečo nie?
    Typické menu na Vianoce je asi typické pre domácnosti z Východu SK. Oblátky s medom a cesnakom - aby sme boli zdraví, bobaľky s makom- to bolo u našich, u svokrovcov lokša s makom - ale tu nejde o klasickú lokšu zo zemiakov, ale skôr o špeciálny chlebík nakrájaný, zmiešaný s osladenou vodou a makom- to aby sme boli bohatí. A potom klasicky kapustnica- čo domácnosť, to svoj recept a filé so zemiakovým šalátom. Myslím, že som na nič nezabudla.A ako sa na Vianoce patrí musí byť toho dosť a dosť :}.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ivka ďakujem a polievka bolo chutná, len ten vizuál ... :).

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...