pondelok 22. novembra 2010

Mrkvová polievka

Moja nová tyrkysová miska s tanierikom. Po dlhom čase som sa minulý piatok dostala do Ikei, kde som si v kuchynskej časti nakúpila zopár "nezbytných" drobností. Niečo som si odložila aj na sviatky, keďže zo skúseností viem, že sa ma budú pýtať, aké darčeky by som chcela. Píšem v množnom čísle, lebo budem mať aj narodeniny a to znamená, že dostávam najviac darčekov. Bóóóže, som ako malé decko, ale kto už by nemal rád darčeky ... Schválne nepíšem prekvapenia, keďže väčšinou vopred viem čo dostanem (a najmä vtedy, keď si ich aj sama vyberiem a kúpim).
S čím však obdarovať a potešiť svojich blízkych, tak s tým mám problém. Viete mi poradiť nejaké dobré typy? 
K polievke ešte toľko, že je vynikajúca. Mrkva a karí korenie sa k sebe výborne hodia a chuť je fantastická.


1 menšia cibuľa
10 g masla
1 lyžička nastrúhaného zázvoru
1/2 + 1/2 lyžičky karí korenia
1/2 + 1/2 lyžičky čierneho korenia
300 g mrkvy
2 zemiaky
1 l vody
1 zeleninový bujón
1/2 lyžičky soli
šťava z 1/2 citróna
petržlen

Do rozohriateho hrnca som dala maslo, pridala som nadrobno nakrájanú cibuľu, za lyžičku nastrúhaného zázvoru, 1/2 lyžičky karí korenia a čierneho korenia. Počkala som kým cibuľa trošku zosklovatela a pridala som na kolieska nakrájanú mrkvu a na kocky nakrájané zemiaky. Po 2-3 minútkach som priliala vodu a pridala som bujón. Asi za 20 min. bola mrkva spolu so zemiakmi uvarená, odstavenú polievku som pomocou ponorného mixéra rozmixovala. Po ochutnaní som polievku dochutila ešte soľou a citrónovou šťavou. Polievku som povarila 5 min. a pri podávaní som ju dozdobila petržlenom.   

5-6 porcií

Zdroj na mrkvovú polievku.

6 komentárov:

  1. Tak na podobnú polievku mám už dlhšie zálusk, recept mám aj so zázvorom. Už aj mrkvu som z trhu na to dotiahla.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ivana ešteže si spomenula ten zázvor, ja som si ho úplne zabudla poznačiť do receptového zošita, pritom som ho za lyžičku pridala do polievky, ale už ho rýchlo dopĺňam do receptíku.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Kinga,
    tak som dnes objavila Váš recept a navarila úžasnú polievku... svoju prvú mrkvovú... fakt mňam! Ibaže bola poriadne štipľavá, takže asi nabudúce uberiem z korení a zázvoru. A upozorňujem týmto aj iné kuchárky- opatrne s korením, ak nie ste zvyknuté :) Ale ďakujem veľmi za recept a určite vyskúšam aj ďalšie z Vášho blogu. Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Helenka, ak je pre Vás polievka veľmi štipľavá skúste doplniť vodu a prevariť ju. Ja mám rada štipľavé chute aj v polievke, aj v iných jedlách. Budem veľmi rada ak skúsite aj iné recepty.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Polievka práve dovarená, je výborná! Ďakujem za recept, najbližšie sa chystám vyskúšať tú z pečenej zeleniny, tak hádam tiež nesklame :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katie, som veľmi rada, že si napísala ako ti chutilo. ĎAKUJEM. Polievka z pečenej zeleniny je jedna z mojich obľúbených, tiež odporúčam.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...