pondelok 8. novembra 2010

Bravčové karé so sójovou omáčkou a čína korením

Aj v predchádzajúcom recepte, pri pečienkach som na varenie použila víno. Keďže som tieto jedlá robila iba niekoľko dní po sebe a z pečienok mi trocha zvýšilo, pridala som ho aj k tomuto mäsku. Mám rada vôňu aj chuť vína v jedlách. Nie je to ťažká a silná chuť, ale jemné pohladenie chuťových pohárikov. Práve som si spomenula, že mojim obľúbeným jedlom keď som bola malá, bolo smotanové kura na víne (boros csirke, tak sme to doma volali).
K tým vínam by som chcela napísať, že ak niekto nechce otvárať celú fľašku len kôli vareniu, tak si môže kúpiť aj menšie balenie. Ja som to tak spravila. V Lidl aj v Kauflande som natrafila na malé 2,5 decové vína.


700 g bravčového karé
2 zelené papriky
1 cibuľa
4 lyžice bieleho vína
200 ml vody
2-3 lyžičky sójovej omáčky

Marináda:
4 lyžice polosladkej sójovej omáčky
2 lyžice slanej sójovej omáčky
1 lyžica chilly omáčky
2 lyžičky čína korenia
2 lyžičky kari korenia
2 lyžičky čierneho korenia
2 lyžičky vegety
2 lyžice oleja

Bravčové karé som si umyla a nakrájala som ho na plátky. Z plátkov som si narezala slížiky. V hlbšej mise som si zmiešala prísady na marinádu a do nej som vložila nakrájané mäso. Dobre som to premiešala a keďže som veľa času nemala, nechala som mäsko v marináde iba 30 min. Na marinádach je ale dobré to, že sa môžu pripraviť aj o niekoľko dní vopred alebo sa môžu zamraziť, prípadne zmiešať s mäsom a nechať zmraziť tak.
Kým sa mäso marinovalo, nakrájala som si cibuľu aj zelenú papriku na mesiačiky.
Mäso som si opekala na rozohriatej teflónovej panvici. Olej som už nedávala, keďže už bolo v marináde. Mäso som si rozdelila na dve časti, aby sa jednotlivé kúsky v panvici nemadžgali a pekne sa opiekli. Na prudkom ohni boli hotové za 10 min.
Do výpeku som pridala cibuľu aj nakrájanú zelenú papriku. Po 3 min. opekania som pridala víno, podliala som to vodou a pridala som 2-3 lyžičky sójovej omáčky. Po chvíľke som do omáčky vrátila aj mäsko a celé som to varila ešte 10 min.
Ako prílohu som spravila opekané zemiaky.

4-5 porcií

2 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...