pondelok 15. novembra 2010

Hamburger

Hamburger, hamburger, hamburger ... Jedno z jedál, ktoré má ten MÔJ najradšej. Ja si viem predstaviť aj lepšiu pochúťku, ale z času na čas si hamburger doprajem aj ja. Nie je to úplne domáci hamburger, keďže žemle kupujem v Lidl a nie sú práve ideálne. Zahrávam sa však s myšlienkou výroby vlastných žemlí, len keby toho času bolo viacej.  


300 g mletého bravčového mäsa
1/2 zväzku petržlenovej vňate
3/4 lyžičky soli
3/4 lyžičky cesnakového korenia
3/4 lyžičky čierneho korenia
2 lyžičky oregana
1/2 lyžičky chilli korenia
30 g nahrubo nastrúhaného syru Eidam
3 plátky na kocky nakrájanej anglickej slaniny
1 vajce
2 lyžičky strúhanky

3 ks plátkového syru
2 paradajky
3 väčšie uhorky
zopár lístkov šalátu alebo čínskej kapusty
kečup
2 veľké cibule
3 ks hamburgerových žemlí
maslo

Mleté mäso som si zmiešala so všetkými koreninami a ostatnými surovinami. Pomocou mokrých rúk som si vytvarovala 3 väčšie mäsové placky. Na 32 cm teflónovej panvici som si rozohriala trošku oleja a sem som vložila mäso. Mäso som si pomocou obracačky pritlačila k panvici a chvíľku som ju pridržala na mäse.
Popritom som si ešte nakrájala na mesiačiky cibuľu a pridala som ich na panvicu k mäsku. Pridala som aj štipku soli a cibuľu som nechala skaramelizovať skoro tak dlho, ako sa robilo mäso, teda cca 20 min. Mám veľmi rada takto upravenú sladkú chuť cibule. Asi 5 min. pred koncom som na mäso dala plátky syru a počkala som kým sa mierne roztopí.
Medzitým som si nakrájala na kúsky uhorku. Niekedy si zvyknem uhorky nastrúhať na jemnej časti strúhadla a pridávam ich do hamburgerovej pyramídy, ako to robia aj v Mekáči. Teraz som ich však jednoducho nakrájala, tak ako sa jedli v USA. Ďalej som si nakrájala na kolieska paradajky a umyla a natrhala som si čínsku kapustu (alebo iný šalát). Hamburgerové žemle som si prekrojila a natrela som si ich maslom. Keď boli cibuľky hotové, vybrala som ich a na ich miesto, vedľa mäska, som uložila maslovou stranou nadol žemle. Nechala som ich tam asi 5 min., aby sa zohriali a dostali chrumkavú kôru.
Nakoniec som všetko spojila. Žemle som si potrela kečupom (obe časti), na to som položila kúsok šalátu, pridala som paradajky, hamburgerové mäso, na vrch cibuľku a celé som to prikryla druhou polovičkou žemle. Vznikla z toho poriadne vysoká pyramída. Uhorky som len priložila vedľa žemlí.
Ešte by sa k tomu mohli spraviť hranolčeky, ale mne aj tá jedna žemľa na obed stačila.

1 ženská porcia a 1 mužská porcia

3 komentáre:

  1. Nepochybujem, že tie žemle ti výjdu excelentne.Môj 13 ročný syn miluje hamburgeri.Takže určite vyskúšam tvoj recept.V stredu mi dorazí 5 kg balíček domáceho hovädzieho - takže už viem, čo z jeho časti pripravím, myslím,že nebude vadiť ak bravčové nahradím hovädzím?Asi to bude trochu suchšie, najideálnejši by bol asi mix.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Myslím si, že hovädzie mäso bude ešte lepšie ako bravčové. Aj v USA robili hamburgery z hovädzieho mäsa a tam sa nás aj pýtali, ako veľmi ho chceme mať prepečený. Na výber bolo "rare, medium-well a well-done". Ten MÔJ si dával medium-well. Syn sa určite poteší domácim hamburgerom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak kebyže takto vyzerajú hamburgery vo fast food-och, tak chcem byť od nich pribratý !!! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...